Facebook se vrací k základům: méně reklam a virálů, více smysluplných příspěvků

Přestože zisky Facebooku za loňský rok vzrostly více než kdy předtím, Mark Zuckerberg plánuje vrátit sociální síť k jejím základům. Nový algoritmus ukáže lidem více příspěvků od přátel a komunitních zpráv. Reaguje tak na „nechuť“ uživatelů k placeným reklamním příspěvkům a virálům. Firmy ale změnu nevítají.

Sotva firmy přišly na velký dosah virálních videí, které jim přitahovaly nové uživatele, Facebook jim tento nástroj s až téměř kouzelnými výsledky, znovu znemožní. Nový algoritmus, který se tento rok spustí i v České republice, upozadí virální zábavná videa, příspěvky z pochybných zdrojů a další příspěvky soukromých společností. Naopak se budou uživatelům doručovat primárně příspěvky přátel a lokální zprávy, které mají zvýšit zájem o jejich komunitu.

Změna vychází z všeobecného rostoucího nezájmu uživatelů o další virální „nesmysly“ a také z předpokladu vývojářů, kteří se obávali toho, že pokud by Facebook nezměnil styl doručování příspěvků, mohl by čelit nezájmu uživatelů.

Koho se ale změna nejvíce dotkne, jsou firmy a společnosti, kterým se velmi pravděpodobně zvýší náklady na reklamu.

Jak to bude vypadat v reálu se dozvíme již brzo. Mimoto se Facebook pustil do boje proti kryptoměnám. Odmítla poskytovat možnosti reklam veškerým digitalním měnám a jakýmkoliv s nimi souvisejícím aktivitám.

Zdroje: e.15

3884278-img-facebook-smartphone-logo-socialni-site-internet-v8

 

 

Vystudovala humanitní studia na UK. Kávoholik, cestovatelka a spolumajitelka Kavárny Kočičí v Karlíně. Ve volném čase zpívá s kapelou a hraje v divadle. Miluje knihy, nesnáší kukuřici a její životní sen je trvale žít na Islandu.

Komentáře

Nahoru