Facebook překvapil nárůstem příjmů z reklamy
Ve III.čtvrtletí tohoto roku došlu u společnosti Facebook ke značnému zvýšení příjmů z reklamy, což se promítlo do zvýšení hodnoty akcií o 13 %. Celkový příjem činil přibližně 150 milionů dolarů. Ve II. čtvrtletí byl několikrát nižší a to na úrovni 40 – 50 milionů dolarů.
Během 6 měsíců tak došlo ke zhodnocení kroků, které Facebook učinil, aby zvýšil podíl a využil mobilních možností reklamy. Zákazníkům byla totiž dána možnost lepšího cílení reklamních sdělení a především se reklama objevila v mobilní aplikaci. Nyní dochází k většímu nárůstu mobilní reklamy než reklamy v desktopové aplikaci.
Jediným problémem je nyní monetizace her Zynga, která nyní ztrácí kolem 20 % svojí hodnoty. Nicméně na příjmech Facebooku se podílí pouze 7 %. A tak není pro společnost rozhodující.
Naopak došlo k prudkému nárůstu uživatelů aplikace Instagram, kterou Facebook zakoupil již dříve. Počet uživatelů se zvýšil ze 27 milionů na téměř 100 milionů.
Celkový počet reklamy na Facebooku se ve III.čtvrtletí zvýšil o 27 % a cena o 7 % ve srovnání se stejným obdobím minulého roku.
Zdroj: News Yahoo
Komentáře