Facebook chce zablokovat některé příspěvky. A neuvěříte, jak to udělá

Sociální síť Facebook se snaží bojovat proti zavádějících titulkům, které lákají ke kliknutí, a proto zavedla nový algoritmus. Už se vám přestanou zobrazovat zavádějící a přehnané titulky, přičemž systém vyřadí odkazy na články s titulkem tipu: „Podívala jsem se pod polštář a byla jsem v šoku!“

„Položil česnek ke spánku, a co se stalo dál je těžko uvěřitelné.“

„Pes zaštěkal na pošťáka. Jeho reakce byla k nezaplacení.“

frogs-1037853_1280

Facebook blokuje takzvané clickbait titulky. Zdroj: Pixabay

Výše uvedené titulky příspěvků jsou na sociální síti naprosto běžné, přičemž jejich cílem je zaujmout čtenáře a donutit jej ke kliknutí na článek. Titulky mají také anglické označení clickbait, tedy návnada na kliky.

Facebook oznámil, že příspěvky s titulky, které záměrně vynechají důležité informace anebo jsou hodně zavádějící, budou omezovány. Strategií vydavatelů totiž je přimět čtenáře ke kliknutí na obsah. Aktualizace algoritmu je nyní založena na chování vydavatelů než na chování samotných uživatelů.

Facebook analyzoval desítky tisíc titulků a za clickbait považuje všechny titulky, které záměrně zadržují důležité informace a které přehnaně klamou čtenáře. Veškeré stránky, které budou na takové články s takzvanými clickbait titulky, budou penalizovány.

Zdroj: The Guardian

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru