Facebook chce pomáhat TV stanicím

Facebook by chtěl pomáhat TV stanicím a ještě více tak rozšířit své pole působnosti. Myšlenka „druhé obrazovky“, kde lidé budou moci sledovat živá televizní vysílání přes nástroje na sociálních sítích se již v minulosti objevila. Marketéři v tomto kroku počítali s trendem vysokého nárustu využití sociálních sítí.
Facebook se rozhodl pomáhat TV stanicím a ještě více tak rozšířit pole své působnosti. Nabídne jim nástroje pro hlasování, sběr fotek od fanoušků i nové ikonky. Myšlenka tzv. „druhé obrazovky“, kdy budou lidé moci sledovat živá vysílání pomocí nástrojů na sociálních sítích se již objevila před několika lety. Marketéři si totiž velmi dobře uvědomují trend růstu uživatelů na sociálních sítích.
Mediální prosředí je stále více připraveno na to, aby byly pomocí různých nástrojů online aktivity propojena živá vysílání.Bob Morgan, technický ředitel ve společnosti Facebook, tvrdí:
„Televizní diváci jsou během sledování svých oblíbených pořadů připojeni na Facebooku. Facebook uvádí, že dle studie, kterou si nechal pro tyto účely vytvořit 85% diváků, kteří jsou připojeni na sociální síti a zároveň sledují TV pořad tvrdí, že se připojují právě na Facebook. Zjistili jsme, že maximální počet publika připojeného na Facebook je právě v hlavním vysílacím čase.“
Již nyní existuje řada nástrojů, které již nyní pracují s partnery rozhlasového a televizního vysílání včetně hlasování v rámci živého vysílání.
Průzkum veřejného mínění a hlasování
Společnost Facebook představila hashtag Voting API, který televizním subjektům umožní zjistit názory diváků na jejich facebookových stránkách. Tato funkce již byla vyzkoušena v rámci pořadu Teen Choice Awards, kde uživatelé Facebooku rozhodovali online, kdo by měl získat zvláštní ocenění hlasováním na Facebooku v sekci komentáře.
Vlastní ikony
Facebook také poskytne ikony k využití pro živá TV vysílání, které umožní rozlišovat související obsah a vytvářet komentáře k dané události.
Zdroj/foto: techcrunch, flickr
Komentáře