Elon Musk se chystá zpoplatnit sociální síť X

Elon Musk možná přehodí výhybku a ze sociální sítě X, dříve známé jako Twitter, udělá platformu založenou výhradně na předplatném.
Musk s myšlenkou zpoplatnění všech uživatelů X/Twitteru přišel v pondělí během rozsáhlého rozhovoru zaměřeného na umělou inteligenci, kterého se zúčastnil izraelský premiér Benjamin Netanjahu. „Přecházíme na to, že za používání systému X budeme platit malé měsíční poplatky,“ řekl Musk Netanjahuovi a prohlásil, že „je to jediný způsob, který mě napadá, jak bojovat proti obrovským armádám botů“. O jeho komentářích původně informoval Dave Lee z agentury Bloomberg.
Musk se nezmínil o načasování svého plánu zpoplatnit uživatele systému X/Twitter, ani neřekl, kolik přesně by to stálo, kromě toho, že měsíční poplatek „pár dolarů nebo tak něco“ by odradil od vytváření účtů botů. Podle Muska má X měsíčně 550 milionů aktivních uživatelů, kteří na sociální síti sdílejí 100-200 milionů příspěvků denně.
Podle oborového zpravodajského webu Platformer Musk již dříve v interních rozhovorech uvažoval o tom, že by Twitter zcela zpoplatnil. Musk, který je rovněž generálním ředitelem společností Tesla a SpaceX, uvedl, že od doby, kdy společnost X/Twitter koupil, klesl prodej reklamy o 50 %. „Stále máme záporné cash flow kvůli ~50% poklesu příjmů z reklamy plus velkému zadlužení,“ napsal Musk 15. července.
V současné době je cena předplatného programu X – dříve Twitter Blue, nyní pod Muskovým novým názvem X Blue – od 8 dolarů měsíčně.
Jednou z hlavních výhod programu X Blue je získání statusu ověřené kontrolní značky, ačkoli letos v létě společnost přidala předplatitelům možnost skrýt kontrolní značku před veřejností.
Mezi další výhody služby X Blue patří možnost upravit příspěvek v rámci hodinového okna, 50% snížení počtu reklam, „prioritní řazení“ příspěvků uživatele v konverzacích a vyhledávání, možnost publikovat až 25 000 znaků (oproti limitu 280 znaků) a možnost nahrávat videa o délce až 3 hodiny nebo velikosti až 8 gigabajtů. Předplatitelé Blue mají také nárok na podíl z příjmů z reklamy, zpočátku na základě reklam zobrazovaných v odpovědích na jejich příspěvky.
V říjnu 2022, Poté, co Musk s lítostí uzavřel zadlužený obchod za 44 miliard dolarů za Twitter, propustil tým vrcholového vedení Twitteru – a sám sebe dosadil do funkce generálního ředitele. Musk poté dohlížel na hromadné propouštění ve společnosti Twitter, při kterém bylo podle odhadů sníženo 80 % zaměstnanců společnosti.
Začátkem letošního roku Musk najal na pozici generální ředitelky bývalou šéfku prodeje NBCUniversal Lindu Yaccarino. Od svého červnového nástupu do společnosti najala skupinu nových obchodních manažerů. Musk však nakonec zůstává ve vedení X/Twitteru (v červenci např. přejmenoval společnost podle svého oblíbeného písmene abecedy) a prohlásil, že bude nadále řídit produktové a technologické týmy společnosti.
Zdroj, foto: variety.com, pixabay.com
Komentáře