Druhý díl čtvrté řady Dne D nepřinesl investici do mrtvých, nýbrž do těch sotva narozených
Tak je za námi další, v pořadí již druhý, díl investorského pořadu Den D. V něm opět usedla pětice úspěšných podnikatelů a poslechli si řadu zajímavých i méně zajímavých nápadů.
Oproti tomu minulému byl z hlediska početnosti projektů spojených s internetem daleko chudší. Minule se objevily celkem tři, přičemž jeden z nich dostal i investici. Ve včerejším díle se objevily dva, jeden z nich byl však hodně tajemný.
Obchod plný žebříčků toho nejlepšího, co existuje
A tím tajemným byl projekt Miroslava Piteľa, který podle komentářů investorů nedokázal svůj projekt ani pořádně odprezentovat. Chvílemi nebylo jasné, co vlastně má jeho projekt dělat a v čem se skrývá byznys. To u investorů vyvolalo smíšené pocity, Michael Rostock projekt nazval agónií, Petra Rychnovská se dokonce zasmála.
Projekt měl spočívat v internetovém obchodě SeleQtop, který by měl prodávat pouze zboží s nejlepšími výsledky ve spotřebitelských testech. Podle Piteľa lidé nakupují podle mnoha faktorů, například podle barvy a podobně. On chce nabídnou novou možnost výběru zboží, přesněji právě podle žebříčků toho nejlepšího. Ani jeden z investorů v tom však neviděl byznys a ani šanci na úspěch, John Vahnara dokonce konstatoval, že to nebude fungovat. A tak Piteľ odešel s nepořízenou.
Na virtuálním hřbitově se lidé mohou vykoupit ze svých hříchů
Přesněji z toho, že nemají čas, nebo prostě nechtějí chodit zesnulým na hroby. Aplikace Virtuální hřbitov, která vzešla z nápadu Jiřího Hoška a Jana Kodla, má tento problém řešit. Její zákazníci skrze ní mohou opečovávat hroby zesnulých a pečovat tak o jejich vzpomínku. Fungovat by zde měl i zvířecí hřbitov plnící podobnou úlohu, jen se zvířaty.
Projekt měl vydělávat z reklamy, což se stalo kamenem úrazu a investory to od všeho odradilo. Inzerovat zde měly nejen pohřební ústavy, ale také třeba firmy vyrábějící urny a podobně. Podle investorů je však nesmysl, aby lidé kupovali něco, co už vlastně koupili, protože svoje zesnulé už dávno pochovali. Ani jeden z nich navíc neviděl v projektu potenciál a neinvestovali.
A to je vše, co se internetu týče. Jedna investice přeci jen padla. John Vahnara společně s Petrou Rychnovskou investovali do cyklokočárku, s nímž přišel Jakub Danačík se svým otcem. Spočívá to v tom, že vozík pro děti je nainstalován na přední část jízdního kola. John viděl potenciál hlavně v Americe, Petra zase v Johnovi. Oba dohromady nabídly 1,8 milionu za 33 % a druhý díl Dne D měl dalšího úspěšného vynálezce.
Na příští díl se těšte opět příští středu.
Komentáře