Tisková zpráva: Dobryemail.cz nabízí analytický pohled na největší zdroje komerčního spamu v Česku

Dobryemail.cz nabízí analytický pohled na největší zdroje komerčního spamu v Česku

Unikátní data o zásazích spamových pastí nabízí projekt Dobryemail.cz v přehledné podobě na Hříšníci ve spamových pastech. Můžete tak zjistit, kdo nedodržuje pravidla a které e-maily od největších rozesílatelů v Česku končí v pastech a tím mají i nejvyšší riziko nedoručení (označení jako spam) a největší dopad na reputační skóre odesílatelů. Zjištěná data jsou poučná také z pohledu “best practices” e-mailového marketingu.

Spamová past je záměrně nastrčená e-mailová adresa, která slouží pro odhalování těch, kteří nedělají e-mailový marketing správně. Firmy sdružené v iniciativě Dobryemail.cz pro tyto účely rozlišují tři typy spamových pastí.

Pristine spamové pasti jsou e-mailové adresy, které byly záměrně založeny jako spamová past. Tyto adresy se nikdy nikam nezaregistrovaly a nikdy nedaly souhlas se zasíláním newsletterů.

Pokud někdo na takové e-maily začne něco zasílat, znamená to, že si opatřuje e-maily pochybným způsobem. Spamová past nikdy nedává souhlas k zasílání obchodních sdělení.

Recyklované spamové pasti jsou e-maily, které dříve používali reální lidé, kteří se dokonce technicky i právně správně mohli zaregistrovat k odběru konkrétního newsletteru. Tuto schránku ale následně přestali používat. Po určité době je provozovatel upozornil, že se do ní dlouho nepřihlásili, a proto bude zrušena. Pak opravdu dojde k jejímu zrušení a všem, kdo do ní posílají e-maily, je vrací s tím, že schránka již neexistuje. Po nějaké době může dojít k jejímu tajnému obnovení a může začít být používána jako past.

Tady je možné vidět, kdo neudržuje e-mailové databáze, tedy hlavně neodstraňuje e-maily, které již nejsou aktivní či existující.

Překlepové spamové pasti se nacházejí na překlepových doménách (ty, které jsou často zaměňovány za skutečné). Společnost Mailkit například eviduje více než 100 různých verzí domény Seznam.cz (nejčastěji např. seynam.cy nebo sezmam.cz). Mnohé z nich fungují jako spamové pasti.

Zde je většinou možné vidět další dva hlavní nedostatky – e-maily buď nejsou do databáze zařazeny po double-opt in potvrzení příjemcem, ale hlavně nedochází k vyřazování e-mailů, které neexistují a tím pádem na ně není možné doručovat zprávy.

Zásahy podle zdroje zpráv?

Dobryemail.cz v analýze nabízí i žebříček nejčastějších zdrojů zpráv z technologického hlediska, tedy toho, jaké systémy jsou nejčastěji používány.

Na prvním místě je české NetBrokers, následuje také české Mailforce a poté dvojice amerických služeb – Amazon SES a Sparkpost. První pětici uzavírá Rockaway. Mailchimp, jeden z nejznámějších zahraničních nástrojů na e-mail marketing, je na sedmém místě. Seznam, největší český poskytovatel e-mailových schránek, je na místě devátém.

Prakticky 74 % zachycených e-mailů pochází (podle IP adres) z Česka, 10 % z USA, 1.2 % z Německa a 0.5 % z Francie.

Více detailů a průběžně aktualizované informace najdete na této stránce: www.dobryemail.cz/novinky-trendy/hrisnici

O Dobryemail.cz

Dobryemail.cz je společným projektem společností věnujících se poskytování služeb v oblasti e-mailové komunikace – Seznam.cz, Mailkit, Etnetera Activate a Virusfree.

Každý z partnerů projektu pak přináší své specifické know-how, díky kterému jsme vám schopni poskytnout široký rozsah informací z různých úhlů pohledu. V průběhu let se všichni partneři projektu setkávali pravidelně s dotazy týkajícími se pravidel a zákonů vztahujících se k e-mail marketingu, a to jak od odesílatelů, tak i ze strany příjemců. Naším cílem je poskytovat na jednom místě relevantní informace o právech, povinnostech a správných postupech (best practice), jak odesílatelů obchodních sdělení a e-mailových zpráv, tak jejich příjemců.

Zdroj, foto: dobryemail.cz

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru