Tisková zpráva: Desatero nejdůležitějších pravidel pro sdílení auta na P2P carsharingu

Desatero nejdůležitějších pravidel pro sdílení auta na P2P carsharingu

Stojí vaše auto většinu času nevyužité v garáži? Nabízejte ho ostatním v rámci peer-to-peer carsharingu – služby, která umožňuje sdílení aut přímo mezi lidmi. Je to skvělý způsob, jak si přivydělat na provozní náklady a zužitkovat auto v době, kdy ho sami nepotřebujete. Pro zájemce o vůz je sdílení aut zase jednoduchý způsob, jak najít vhodný vůz pro jakoukoli příležitost.

Pokud se rozhodnete půjčovat své auto v rámci carsharingu, měli byste se držet několika hlavních zásad. Vyhnete se tak případným nesrovnalostem, nedorozuměním i zbytečným nepříjemnostem, a především docílíte toho, že o váš vůz bude zájem.

1. Půjčujte vůz přes ověřené platformy
Možností, jak sdílet vůz s ostatními řidiči, je více. Vždy však volte takovou, která je osvědčená a jde oficiální cestou. Pokud by se totiž s autem půjčeným cizí osobě „na dobré slovo“ něco stalo, je pravděpodobné, že havarijní pojištění vám pojišťovna neproplatí, a problém by byl i s dokazováním případné krádeže vozu. U zavedených carsharingových společností je v ceně za výpůjčku zahrnuto pojištění, asistenční služba i zákaznická péče pro případ jakýchkoli potíží. 

2. Budujte své hodnocení

Jedním z kritérií, podle nichž si zájemci vybírají vůz, je i hodnocení majitele, které zadávají řidiči po zápůjčce. Pomyslná chybějící hvězdička může být důvodem, proč nakonec zájemce sáhne po jiném autě než po tom vašem. Dobré hodnocení přitom není nijak těžké získat – stačí být spolehlivý, dodržovat dané termíny, aktualizovat dostupnost vozu a včas reagovat, když se na vás obrátí zájemce o zapůjčení s dotazem či poptávkou. Hodnocení vylepší i zdánlivé maličkosti – drobné občerstvení na cestu, brožurka s tipy na výlety nebo pikniková deka v kufru.

3. Vyhněte se rozmazaným fotkám

Kvalitní fotografie tvoří podstatnou součást prezentace vašeho vozu na carsharingové platformě. Věnujte čas důkladnému nafocení exteriéru i interiéru, dejte pozor na to, aby fotografie nebyly rozmazané a příliš tmavé. Pokud si s fotoaparátem nerozumíte nebo prostě nemáte ten správný cit pro detail, využijte pomoc odborníků – například u carsharingu HoppyGo umí s vyfocením vozu pomoci.

4. Nebojte se sdílení
Hlavní výhodou, kvůli níž vyhledávají lidé carsharing, je možnost půjčit si auto podle momentálních potřeb. Ne každý chce naleštěnou limuzínu, a proto se nebojte, že o váš typ auta nebude zájem. Lidé potřebují i rodinné vozy na dovolené nebo dodávky na převoz materiálu či na stěhování a čistý interiér v takovém případě rozhodně nehraje tu největší roli. Na místě není ani strach z případných nehod, pokusů o krádež či jiných pojistných událostí. Prověřené carsharingy mají havarijní pojištění v ceně a situaci jsou schopny řešit okamžitě. O své auto se tedy bát nemusíte.

5. Klidně půjčujte i více aut
Přibyl vám do garáže další vůz? Nabídněte ho k zapůjčení. Počet aut, které chcete sdílet s ostatními, není u carsharingu nijak omezený. Jediným limitem je maximální stáří vozu a počet najetých kilometrů. Díky více vozům v nabídce se vám rozšíří možnosti přivýdělku a budete i flexibilnější.

6. Neodbývejte povinnosti
Když se rozhodnete nabídnout auto ke sdílení, je registrace a vytvoření nabídky otázkou minut. Důležité je ale věnovat čas i reakcím na zájemce, aktualizacím kalendáře s dostupností vozu a přesnosti údajů o vozidle. Odbývat byste neměli ani předání vozu – vždy je třeba ověřit si při něm totožnost řidiče a vyfotit mobilem aktuální stav vozidla. Chvilka vašeho času vám pomůže vyhnout se nepříjemnostem při řešení případných problémů s autem.

7. Nabídněte něco navíc
I u sdílení aut platí, že mít oproti ostatním něco navíc se vyplatí. Může to být nadstandardní výbava nebo doplňky k zapůjčení – střešní box, nosič na kola, autosedačka nebo třeba tažné zařízení. Výbava a ochota se přizpůsobit požadavkům se odrazí i v hodnocení a pomůže vám získat další zájemce o zapůjčení vozu.

8. Buďte flexibilní
Ozval se vám zájemce o půjčení vozu, ale potřebuje auto dovézt doslova před dveře? Zkuste být flexibilní a vyjít mu vstříc. Majitelé, kteří se zvládnou přizpůsobit požadavkům zájemců, si rychleji vybudují dobré hodnocení a po jejich autě bude i vyšší poptávka. Možnost přistavení vozu nezapomeňte zdůraznit při vyplňování nabídky vozu na webu či v aplikaci.

9. Informujte o detailech
Každé auto je jiné a to, co je pro vás samozřejmostí, může zájemce překvapit. Nebojte se informovat i o zdánlivých drobnostech – v dnešní době se málokdo orientuje v technických rozdílech mezi jednotlivými auty a užitečné informace přijdou vhod. Stačí jednoduchý letáček, který shrne, jak doplňovat kapaliny, vyměnit žárovku, ovládat automatickou převodovku či používat vestavěný infotainmentový systém. Vhodné je také zanechat na viditelném místě kontakt jak na sebe, tak i na servis, který auto již třeba dobře zná.

10. Nepodceňujte prezentaci
Popis auta může zájemce přesvědčit, aby si vybral právě váš vůz – ale také ho může spolehlivě odradit. Proto dejte pozor na pravopisné chyby a překlepy a snažte se být co nejvíc konkrétní. Hodí se vaše auto pro rodinu s dětmi díky množství bezpečnostních prvků, isofixu a velkému zavazadlovému prostoru? Nebo je ideální na výlet ve dvou, protože má stahovací střechu a nabitý audiosystém? Či je nabízené auto “dogfriendly”, protože sami čtyřnohého přítele máte a občas ho v autě převážíte? Představte si typického zájemce a podle toho vyzdvihněte konkrétní výhody vašeho auta. Přesná charakteristika zaujme a přinese vám více výpůjček.

Zajímá se o psychologii, filozofii a online marketing. Studuje na vysoké škole marketingovou komunikaci. Ve volném čase spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla. Cíl je cesta, na které zdoláváte překážky, které vás posilují.

Komentáře

Nahoru