Dejte sbohem zastaralé evidenci docházky

V dnešní době jsou klasické docházkové knihy spíše minulostí. Přesto některé menší firmy papírovou evidenci docházky stále využívají, případně ji nahradili tabulkou v Excelu. Co mají tyto dva způsoby evidence docházky společné? Nejsou spolehlivé ani efektivní. Jak dnes tedy nejlépe evidovat docházku zaměstnanců? Poradíme!

 

Digitální evidence docházky je ekonomická i efektivní

Ač se to na první pohled nemusí zdát, přechod na moderní elektronickou evidenci docházky může vaší firmě ušetřit peníze i čas. Papírové evidenci docházky už ve většině firem definitivně odzvonilo. A Excelové tabulky jsou sice šikovným pomocníkem, ale pokud jde o evidenci docházky, Excel není tím nejlepším řešením.

Oba zmíněné způsoby nejsou přesné ani pohodlné, navíc velmi snadno podléhají lidské chybě. Jak tedy vyřešit efektivní a přesnou evidenci docházky bez zbytečných stohů papíru? Optimálním řešením pro každou společnost je moderní online evidence docházky zaměstnanců.

Jaké výhody vám online evidence docházky nabízí?

Kde evidovat docházku zaměstnanců když ne na papír nebo v tabulce? Jedině v cloudu! O cloudu jste možná již slyšeli. Tato technologie umožňuje snadné sdílení dat přes internet. Pro vás to znamená, že pokud využijete docházkový systém, který funguje na cloudu, nemusíte si do počítače instalovat žádný nový program ani řešit jeho aktualizace. Tím vám odpadají náklady na instalaci a údržbu softwaru, ušetříte i místo na svém pevném disku. K evidenci docházky budete mít přístup kdykoli a z jakéhokoliv zařízení, z notebooku, tabletu či chytrého telefonu. Jedinou podmínkou je připojení k internetu.

Elektronická evidence docházky s sebou samozřejmě může přinášet i určitá rizika. Docházkový systém obsahuje množství dat o vašich zaměstnancích, například odpracované hodiny a v případě některých čteček i biometrické údaje. Proto by měli poskytovatelé systémů pro evidenci docházky důsledně dbát na bezpečnost, proto je vybírejte obezřetně. Například docházkový systém Alveno garantuje šifrování dat a zabezpečení na nejvyšší úrovni. V případě jakéhokoliv problému či dotazu se navíc můžete zdarma obrátit na jejich specialisty a to každý všední den.

Docházkové čtečky i pro vaši firmu

Existuje hned několik druhů docházkových systémů, respektive docházkových čteček. Z nich si tak snadno vyberete právě ten způsob, který bude nejvíce vyhovovat přáním a potřebám vás i vašich zaměstnanců. Kontaktní systémy využívají čip nebo kartu, kterou zaměstnanec přiloží přímo na čtečku. U bezkontaktních systémů pak stačí kartu nebo čip přiblížit ke čtečce na vzdálenost zhruba 20 centimetrů, tento systém je vhodný zejména v době koronaviru, kdy je žádoucí omezit veškerý kontakt i společné dotykové plochy na minimum. Poslední variantou jsou biometrické čtečky, které využívají otisky prstů.

Digitalizace se v dnešní době týká čím dál více odvětví, proto byste neměli opomenout ani docházkové systémy. Online evidence docházky zaměstnanců je vhodná pro každou firmu a nabídne vám komfort i snadné efektivní fungování.

 

 

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru