Decathlon mění název na „Nolhtaced“. Cílem nové kampaně je odkup starého sportovního oblečení

Decathlon mění název na „Nolhtaced“. Cílem nové kampaně je odkup starého sportovního oblečení

Prodejny Decathlon v Evere, Namuru a Gentu se na jeden měsíc přejmenují na Nohltaced. Nohltaced“ (vyslovuje se Noltakket) je Decathlon napsaný pozpátku neboli obráceně, což je téma nejnovější kampaně tohoto řetězce sportovních obchodů na podporu takzvaného „obráceného nakupování“.

Ta umožňuje zákazníkům odprodat staré nebo nepoužívané sportovní zboží společnosti Decathlon, aby mohlo být v rámci záruky opraveno a znovu prodáno v obchodě. „Chceme zajistit, aby každý mohl sportovat s ohledem na životní prostředí. Abychom rostli udržitelně, věnujeme se plně našim službám zpětného odkupu, nabídce použitých aut, půjčovnám a opravám,“ řekl Arnaud De Coster, manažer společnosti Nolhtaced Belgium pro prodej použitých aut.

„Na první pohled se tato změna názvu na Nolhtaced může zdát jako marketingový tah, ale naším hlavním cílem je, aby se o naší službě zpětného odběru dozvědělo co nejširší publikum, a tak bylo znovu použito co nejvíce věcí, snížil se práh pro second-hand a zvýšila se kupní síla.“ Během testovací fáze v letošním roce společnost Decathlon vykoupila 26 000 kusů zboží.

Cílem této kampaně, v jejímž rámci bude logo na webových stránkách a kanálech sociálních médií i bannery na fasádách tří prodejen nahrazeny novým názvem, je opětovné využití co největšího množství vybavení, a tím snížení dopadu na životní prostředí a zamezení vzniku odpadu. „Náš klasický vzorec spotřeby se musí změnit: kupovat méně nových výrobků a přeprodávat, opravovat nebo pronajímat starší materiál. Spotřebitelé se také začínají dívat na věci jinak než dříve. Jde méně o vlastnictví a více o používání,“ říká Joeri Moons, manažerka udržitelnosti společnosti Nolhtaced Belgium.

Tato iniciativa přichází také v souvislosti s krizí životních nákladů, kvůli níž třetina lidí v Belgii odkládá nákup nového sportovního oblečení, protože nabídka použitého zboží dává i spotřebitelům s nižšími příjmy možnost koupit si sportovní vybavení za nižší cenu. Lidé, kteří prodají své zboží společnosti Decathlon, obdrží poukázku na nákup, kterou mohou utratit za nové vybavení nebo jiné zboží z druhé ruky a která bude platná po dobu dvou let. Výrobky, které nelze dále prodat, mohou mezitím bezplatně ponechat k recyklaci.

Zdroj, foto: brusselstimes.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru