Čtyři typy zákazníků, kteří jsou neustále online

Čtyři typy zákazníků, kteří jsou neustále online

Identifikace zákazníků vám může pomoci dobře rozjíždět váš byznys. Budete vědět, co se zákazníkům líbí, co očekávají a co požadují. Tím se budete moci zaměřit přesně na jejich potřeby. Platí to všude, stejně tak na webu. Pojďte tedy poznat sociální motýly, neustále pracující kariéristy, nenapravitelné pařmeny a fanoušky technologií.

Za tímto účelem vypracovali v Experian nový výzkum zákazníků, kteří jsou stále online. Tito zákazníci jsou neustále v kontaktu s přáteli a rodinou a neustále konzumují různé druhy digitálního obsahu z internetu pomocí mobilních zařízení a počítačů. Do průzkumu bylo zapojeno více než 6000 amerických spotřebitelů. Mapována byla jejich zařízení a platformy, mediální zvyky a chování.

Nakonec byli všichni rozděleni do čtyř skupin:

  • sociální motýli
  • pracující kariéristi
  • pařmeni
  • fanoušci technologií

A teď se pojďme podívat co si pod těmito jmény představit v praxi…

Sociální motýl

Ahoj, jsem dobře vzdělaná městská dívka s dobrou prací a ucházejícím platem. Vždy jsem online a ve spojení s přáteli, abych držela krok s novinkami. Nechci vést nudný život. Mou prací a mým záchranným lanem jsou email, SMS, Facebook a Twitter. Bez nich bych se cítila odstřižená od světa!

Tato skupina se skládá z mladých žen ve věku 18 – 34 let, které tráví většinu svého času stýkáním se s přáteli nebo volnočasovými aktivitami. Využívají technologie prakticky výhradně pro sociální sítě, sdílení a nakupování.

Sociální motýli mají nejvyšší úroveň celkové konektivity z těchto čtyř osobností. Je u nich o 70% více pravděpodobné, že použijí tablet, 48% z nich rádo používá čtečky a 60% z nich používá MP3 přehrávač častěji než průměrný spotřebitel.

always-on-consumer-social-butterfly-236x236px

Nicméně nejdůležitějším rysem této skupiny zůstává používání sociálních sítí. Je zde třikrát větší pravděpodobnost, než u ostatních lidí, že přes jakékoliv zařízení, které jim umožní přístup k internetu, přistoupí k sociálním sítím.

Podobně je u sociálních motýlů 3,5 krát větší pravděpodobnost, že koupí něco, co uvidí na sociálních sítích, a 4 krát větší pravděpodobnost, že koupí něco, co jim doporučí jejich vrstevníci z tohoto prostředí.

Pracující profesionál

Pracuji pro úspěšnou firmu. Každá minuta dne se počítá, takže ať už jsem v kanceláři, na cestách nebo doma, jsem stále online – kontroluji emaily, investice a publicistiku. Čas jsou peníze a kdybych byl na jedinou minutu offline, mohla by mi ujít nějaká důležitá věc!

Tato skupina zahrnuje individualisty zaměřené na kariéru. Většinou to jsou muži ve věku 35 – 44 let. Jsou rádi online, aby mohli pracovat, zůstat v kontaktu a být informovaní.

Jak se dalo očekávat, pracující profesionálové v 84% používají počítač více, než je průměrné. Jedná se o nejvýznamnější skupinu zákazníků, kteří jsou vždy online.

always-on-consumer-working-pro-236x236px

Stejně jako u sociálních motýlů je u nich dost pravděpodobné, že budou sledovat novinky na svých chytrých telefonech, je u nich čtyřikrát větší pravděpodobnost, že budou číst aktuální zprávy, a třikrát větší pravděpodobnost než je průměrné, že budou posílat emaily ze svých telefonů.

Nicméně nejsou největšími uživateli sociálních sítí a nejsou tak otevřeni všem sociálním sdělovacím prostředkům nebo reklamám na svých telefonech.

U pracujících profesionálů je o 80% méně pravděpodobné, že budou chtít na svém telefonu vidět reklamy, o téměř 40% méně pravděpodobné, že budou podporovat oblíbené značky nebo firmy na sociálních sítích a o téměř 50% méně pravděpodobné, že si zakoupí produkty, které budou mít inzerát na takových stránkách.

Pařmeni

Mohli byste říci, že jsem klasický geek, stereotypní typ a fanatik do hraní. Jsem trvale online a neustále surfuji na webu, programuji nebo aktualizuji svůj blog. Miluji několikahodinové adrenalinové hraní se svými kamarády. Dokonce se spojujeme online proti jiným hráčům – je to naprosto úžasné!

Pařmeni jsou nejčastěji mladí svobodní muži ve věku 18 – 24 let. Rádi hrají různé hry přes téměř jakékoliv zařízení, které jim to umožňuje.

Nicméně přestože je u nich o 90% větší pravděpodobnost, že koupí výrobek, jehož inzerát uvidí na svém mobilním telefonu, hráči se o reklamu obvykle zajímají méně. Pouze 9,7% této skupiny by rádo vidělo reklamy na mobilních telefonech.

always-on-consumer-the-gamer-236x236px

Stále je tu však naděje, protože některé druhy reklam nevidí vždycky jako nepříjemné. Přímé doporučení nebo doporučení od celebrit je pro hráče nejvýznamnější – u této skupiny je o 60% větší pravděpodobnost ke koupi výrobku, pokud ho používá nějaká celebrita.

Fanoušci technologií

Jako fanoušek technologií a gadgetů jsem pořád online a sleduji nejnovější produkty a trendy. Jsem trvale připojen a miluji ten pocit, když jsem první v mém okolí, kdo vyzkouší novou věc – ať už je to nejnovější čokoládová tyčinka nebo nějaký super gadget.

Členové této skupiny jsou obvykle ve věku 18 – 34 let a chtějí být první, kdo vyzkouší novou věc.

Být online na cestách je pro ně velmi důležitá věc a mají tendenci ji provádět pomocí tabletu. U této skupiny je o 63% větší pravděpodobnost oproti průměrnému uživateli, že v nedávné době použili tablet.

always-on-consumer-everything-tech-236x236px

U této skupiny je také asi 10x pravděpodobnější, že se bude zajímat o příjem mobilní reklamy, 64% z nich je ochotných přijmout inzeráty na svém zařízení.

A stejně jako u hráčů i u této skupiny je velmi významné osobní doporučení daného výrobku. Téměř šestkrát častěji důvěřují produktu, o kterém získali informaci ze sociálních sítí, než tomu, o kterém se dozvěděli z jiných zdrojů.

Zdroje: econsultancy.com, experian.co.uk

Komentáře

Nahoru