Tisková zpráva: Creative Dock spouští svůj Metaverse Business Starter. Prostředí nejen pro byznys, ale také pro nábor nových talentů z celého světa

Creative Dock připravuje firmy na budoucnost virtuálních světů, tzv. metaverz. V nich bude testovat výhody blockchainu a NFT, pořádat virtuální konference a již nyní ve svém vlastním metaverzu pořádá první nábor talentů z celého světa. Metaverzum Creative Dock využije jako byznysovou platformu, kterou již nabízí v Česku a zahraničí prvním klientům ze sektoru retailu, financí nebo médií a zábavy. Těm staví virtuální pobočku banky nebo esportovou arénu. Metaverzu se věští velká budoucnost, čemuž odpovídají i predikce velikosti trhu. Odhaduje se, že velikost trhu v minulém roce byla až 60 miliard dolarů a v následujících letech poroste až k bilionu dolarů ročně. Ve virtuálním světě budeme trávit více času. Do čtyř let v něm budeme trávit alespoň hodinu denně a utrácet tisíce dolarů za různé vylepšení našich nových virtuálních životů.

Metaverzum, to je byznysový potenciál v hodnotě bilionu dolarů …

Metaverzum je po mobilním internetu nový způsob komunikace uživatelů v digitálním prostředí a nové místo pro setkávání, práci, studium, hraní her, nákup zboží, … A to vše bez toho, aby uživatel musel opustit pohodlí domova. Metaverzum je ale také prostor, kterému věří řada investorů a firem. Trh metaverza měl už v roce 2021 hodnotu 60 milionů dolarů. Podle JP Morgan v následujících letech jeho hodnota vyroste na 1 bilion dolarů ročních tržeb. Tato investiční banka si v metaverzu Decentraland otevřela jako vůbec první svou „pobočku“.

Creative Dock tak skrze dlouholeté zkušenosti s budováním nových firem a hledání nových byznysových příležitostí dokáže své klienty připravit na podnikání budoucnosti ve virtuálních světech. Díky své všestranné metodologii dokáže najít a otestovat potencionální příležitosti
k postavení byznys modelu v metaverzu a jeho rozvíjející potenciál plně využít.

„Creative Dock staví startupy, nabízí svým klientům pomoc s digitalizací, inovacemi, vývojem nových produktů a služeb, jejich uvedení na trh a také predikování budoucího vývoje. A budoucí vývoj a směřování metaverza, blockchainu nebo NFT začínají zajímat i naše klienty. Začínají nás oslovovat s tím, že chtějí najít opravdové využití těchto technologických novinek a začít například v metaverzu vytvářet reálný byznys,“ říká Gabriela Teissing, Chief Operations Officer, Creative Dock.

„Své know-how začínáme aplikovat i do meta prostředí, kde stavíme první digitální projekty, například stavíme virtuální pobočku banky nebo virtuální arénu pro pořádání esportových soutěží. Dle našich zkušeností je metaverzum v tuto chvíli z hlediska byznysu nejzajímavější pro mediální domy, televize nebo esportové organizace,” říká Petr Janoušek, Metaverse Business Developer, Creative Dock. „Metaverzum nevnímáme jako PR nástroj, ale hledáme funkční byznys model, který bude cílit na generace Z a Y. Naší ambicí je vybudovat první českou metaverse komunitu,” dodává Petr Janoušek.

Dalším krokem v meta světě bude jeho propojení se zařízeními virtuální reality, kdy se mohou stírat hranice virtuálního a reálného. V rámci otevřeného meta byznysu si tak člověk s pomocí metaverza a VR brýlí může objednat nákup či jinou službu z pohodlí svého obýváku.

… ale také HR náborová výhoda

Vlastní prostředí metaverza testuje pro své byznysové účely samotný Creative Dock.
V prostředí virtuálního světa již realizuje první pohovory a hledá nové talenty napříč světem. „Stavíme projekty po celém světě, a proto hledáme a najímáme lidi nejen v Evropě, ale například na Blízkém východě. V našem virtuálním světě můžeme komukoli z kteréhokoli místa na světě představit naši společnost, její projekty, a zároveň jej tak potkat téměř naživo,“ říká Zbyněk Němec, Head of HR, Creative Dock, a dodává: „Trh IT expertů je specifický a vysoce konkurenční, proto může náš virtuální svět uchazeče zaujmout natolik, že se rozhodnou pro nás. Celý proces je efektivnější, umožňuje osobnější přístup k lidem i na dálku a zároveň předáme spoustu informací zábavnou a interaktivní formou.“

Do roku 2026 budeme podle společnosti Gartner ve virtuálních světech trávit hodinu denně. „Očekáváme, že čas strávený v metaverzu bude s jeho rozvojem výrazně růst a je možné, že v něm budeme brzy trávit většinu dne i kvůli práci. Budovat svou kariéru ve virtuálním prostředí chce čtvrtina lidí z generace Z, a dokonce více než třetina považuje svoji digitální identitu za skutečnou reprezentaci sebe samých,“ komentuje Pavel Havlíček, Risk Manager & Metaverse Expert, Creative Dock.

V budoucnu Creative Dock chystá v metaverzu provádět i školení a virtuální konference. Metaverzum nabízí poutavější zážitek a je mnohem méně vyčerpávající. Metaverzum je především ve znamení gamifikace. Proto je tak přirozeným prostředím pro generaci alfa. „Ale je to zároveň vlastnost, která oživí i nejkonzervativnější obory současnosti. Ať už v průmyslovém pojetí digitálních dvojčat, nebo na druhé straně spektra v korporátním prostředí kancelářských aplikací. Koronavirová digitalizace prolomila ledy a přesunula nás z kanceláří do bačkor, metaprojekty tohle celé ještě posunou do nejbujnější fantazie. A to vše nás dokáže posunout k tomu být více efektivní,“ dodává Jan Strmiska, Content Expert & Metaverse Guru, Creative Dock.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru