Corporate identity

Corporate identity představuje jednotný firemní styl nebo kulturu, pomocí které se firma, společnost, živnostník prezentuje svému okolí a zákazníkům. Smyslem corporate identity je docílit jednotného vzhledu pro firemní tiskoviny, tiskové propagační materiály i pro online propagaci prostřednictvím webové prezentace.
Corporate identity je něco, bez čeho by firma ztratila vlastní totožnost. Právě proto by jednou z prvních věcí na začátku podnikání mělo být zvolení vhodné firemní identity.
Corporate identity skládá ze tří částí
- Corporate design (logo společnosti, vizitky, web prezentace, …)
- Corporate communication (obchodní komunikace, public relations)
- Corporate behavior (interní hodnoty, normy, atd.)
Corporate identity – k čemu slouží
- ke zvýšení efektivnosti všech typů reklamy
- dává signál o jednotnosti a pořádku ve společnosti
- k přiblížení stylu komunikace zákazníkovi, aby se cítil při komunikaci s danou společností jako doma (například ví, že mu budou zaměstnanci vždy tykat – typické pro sdělení od společnosti Vodafone)
Komentáře