Co to je merchandising?
Přesný význam slova merchandising je: „Zajistit, že správné zboží se nachází na správném místě, ve správný čas a za správnou cenu.“ Protože prodejna je místo, kde dochází ke spotřebitelskému kupnímu rozhodování, je tato funkce je jedním z nejdůležitějších prvků v boji o zákazníka, podíl na trhu, celkové prodejnosti zboží a místo na trhu.
Hlavní náplní merchandisingu je zajištění odpovídajícího vystavení produktů a zvýšení atraktivity prodejny pomocí správného umístění zboží. Při tvoření merchandisingu se dbá na barevnou psychologii, uspořádání barev, vystavení pouze určitého množství kusů, dávání menších velikostí dopředu, atd.
Tato komplexní péče o zboží a POP prostředky v místě prodeje zahrnuje např. :
– umístění zboží v regálech
– péče o místo prodeje
– další podpora prodeje
Hlavní podíl na merchandisingu má obsluha prodejny a skladu. Lepší obchody mají přímo svého „visual merchandisingera,“ který má v popisu práce starat se o vzhled prodejny.
Komentáře