Co to je billboard?

Billboard je outdoorová reklamní plocha, která je obvykle umístěna poblíž hlavních dopravních cest a na frekventovaných místech. Jeho nejtypičtější velikost je 5,1 x 2,4 metrů.
Na této ploše bývají umístěny výrazné obrázkové prvky s jednoduchými slogany. Billboardy jsou umístěny zejména podél frekventovaných silnic a dálnic,na nádražích, poblíž velkých obchodních center, někdy bývají také připevněny na stěnách budov apod.

Na billboard je vhodné umístit výrazné obrázkové prvky s jednoduchými slogany
Billboardy mívají ruzné rozměry. Na českém trhu je také možné využívat větší formáty venkovních nosičů. Svou reklamu můžete umístit na bigboard, jehož rozměry jsou 9,6 x 3,6 m a nebo na megaboard, který se skládá ze dvou bigboardů.
Výhody billboardu:
Jelikož se reklamní billboardy dávají minimálně na dva týdny, lidé, kteří okolo nich chodí jim jsou vystaveni dlouho a potkávají se s nimi většinou dvakrát denně To způsobuje vysokou četnost zásahu reklamním sdělením. Jelikož právě opakování je základem budování povědomí o značce, hodí se venkovní reklama pro budování povědomí o značce v širokých cílových skupinách.
Na rozdíl od multimediální reklamy venkovní reklamu nelze vypnout. Outdoorová kampaň tedy působí bez ohledu na vůli příjemce.
Další výhodou je geografická flexibilita. Pronájem billboardu vybírat plochy v blízkosti místu prodeje.
Mezi hlavní nevýhodu je nutné zmínit, že kolemjdoucí mají jen krátkou chvilku na to, aby si prohlédli a přečetli jejich obsah.
Druhy billboardů:
- statický
- billboard s proměnlivou plochou
- digitální
- mobilní
Komentáře