Dnes vyšlo 15 článků

Co s neprodanými zásobami Yeezy v hodnotě 1,3 miliardy dolarů? Adidas stále nemá jasno

Co s neprodanými zásobami Yeezy v hodnotě 1,3 miliardy dolarů? Adidas stále nemá jasno

Adidas ani půl roku po ukončení spolupráce s Kanyem Westem neví, co si počít s neprodanými zásobami Yeezy v hodnotě 1,3 miliardy dolarů. Od přerušení spolupráce s Kanye Westem uplynulo už šest měsíců, ale Adidas stále neví, co si počít s množstvím neprodaných párů tenisek Yeezy. 

V pátečním prohlášení k oznámení výsledků za první čtvrtletí Bjørn Gulden ze společnosti Adidas uvedl, že ztráta partnerství s Yeezym firmu nadále tíží. Tržby v Severní Americe, která je pro značku Yeezy jejím hlavním trhem, se během čtvrtletí snížily o 20 %. Společnost přerušila styky s Ye, dříve známým jako Kanye West, v říjnu po řadě kontroverzí, včetně četných antisemitských komentářů.

Adidas uvedl, že pokud by nedošlo k prodeji akcií, již do svého ročního výhledu započítal ztrátu z prodeje ve výši 1,2 miliardy eur. Očekává, že kvůli tomu utrpí ztrátu na zisku ve výši 500 milionů eur. Gulden však v pátek zopakoval názory, které zazněly v březnovém hovoru k výsledkům za čtvrté čtvrtletí – totiž že Adidas stále nemá žádný akční plán, jak se s touto záležitostí vypořádat.

Analytik HSBC Erwan Rambourg vyložil dilema společnosti Adidas v otázce směřované na Guldena během březnového hovoru k výsledkům. „Nemůžete prodávat Yeezy z důvodu reputačního rizika. A zároveň nemůžete zničit produkt kvůli planetě. Takže mě jen zajímá, jaké máte možnosti?“ Rambourg řekl. Gulden rychle přiznal, že odpověď nezná.“Mohli bychom výrobek prodávat za cenu … Mohli bychom ho prodávat s malou marží a marži rozdávat za různé dary … Cílem, který máme, je udělat to, co je pravděpodobné, že nás to poškodí co nejméně a že uděláme něco dobrého,“ řekl. Analytikům řekl, že mu bylo předloženo asi 500 různých obchodních návrhů od lidí, kteří chtějí akcie koupit. „Ale zase to nemusí být nutně to správné,“ řekl.

A navíc, darování na charitu není tak jednoduché, jak se zdá. Hodnota spojená s produkty Yeezy znamená, že by se tyto předměty mohly dostat do nesprávných rukou a být dále prodávány na platformách pro secondhand se ziskem. Odborníci tvrdí, že cestou, jak to obejít, by mohlo být znehodnocení těchto výrobků před darováním, aby se omezila jejich hodnota při dalším prodeji, i když by to společnost Adidas stálo více peněz.

Zdroj, foto: businessinsider.com, pixabay.com

 

Komentáře

Nahoru