Tisková zpráva: Česko-americký startup mění globální módní průmysl a přináší technologickou revoluci
Startup s českými kořeny Veracity Protocol zajišťující autentizaci a identifikaci fyzických objektů na bázi jejich mikrostruktury, oznámil strategické spojenectví s globální módní společností ORDRE Group International Limited. Cílem strategické spolupráce je kromě ověření pravosti, kvality a vlastnictví luxusních předmětů také jejich propojení s virtuálním světem metaverse. V roce 2022 by tržby v tomto segmentu měly dosáhnout necelého 1 bilionu USD.
Veracity Protocol vyvinul unikátní standard pro sledování identity fyzických objektů. Složité procesy nyní nahradí chytrý telefon. Technologie s názvem Neural Microstructure Physical CodeTM (NMPC) umožní poprvé v historii určit pravost objektu, sledovat jeho kvalitu a zároveň klasifikovat stav poškození i opotřebovanosti bez čárového kódu nebo externího prvku.
Cílem spolupráce je propojení technologií obou společností a vytvoření plně digitalizované platformy pro módní průmysl nabízející klíčové decentralizované služby jako autentizace kolekcí, tvorba 3D digitálních datasetů, jejich prezentace v online showroomech, tokenizace produktů a následné napojení segmentu luxusního zboží do virtuálního světa metaverse.
Podle Romana Komárka, spoluzakladatele společnosti Veracity Protocol, přináší společnost ORDRE do strategického spojenectví 40 let zkušeností z módního prostředí i přímé kontakty na všechny luxusní značky. „Pro pilotní projekt jsme vybrali 77 prestižních globálních značek. Stejně jako my, i ORDRE si uvědomuje, že vliv digitální revoluce a ostatní globální faktory významně narušily obchodní kanály v odvětví. Pro značky je to riziko, pro nás obrovská příležitost. Jsme ve správný čas na správném místě,” uvádí ke spolupráci Komárek.
Simon P. Lock, předseda ORDRE a zakladatel Mercedes Benz Fashion Week Australia, k tomuto kroku uvádí: „Technologie jsou jádrem nového pojetí módního byznysu. Ve spojení s Veracity Protocol chceme být technologický lídr v módním průmyslu a integrovat do něj další klíčový element a to důvěru klientů v unikátnost zboží. Chceme také posílit kredibilitu značek a prokázat použití environmentálních materiálů,“.
Podle Romana Komárka z Veracity Protocol se díky adaptaci nových technologií výrazně zkrátí vstup produktů na tradiční trh luxusního zboží. „Zavádění digitální transformace luxusními společnostmi je teprve v počátcích, jelikož si celé odvětví obezřetně chrání své dlouhodobě budované kontakty se zákazníky, prestiž a důraz na kvalitu,” vysvětluje Komárek a k situaci na trhu dodává: „Digitální éra sice nabízí nové příležitosti, ale také zvýšená rizika. Značky si uvědomují, že se lehce mohou stát oběťmi různých novodobých podvodníků,”.
O Veracity Protocol
Společnost vytváří nový autentizační standard pro sledování identity fyzických věcí a majetku v digitálním prostředí na bázi unikátní materiálové mikrostruktury. K tomu využívá neuronové sítě, počítačové vidění a strojové učení. Nový standard zaručuje nejvyšší stupeň pravdivosti údajů o objektech. Společnost byla několikrát mezinárodně oceněna jako startup roku v oblasti blockchain, IoT a umělé inteligence. V současné době se aktivně věnuje autentizaci, decentralizaci a Web3 economy.
O ORDRE Group
Skupina vyvinula a uvedla na trh několik inovativních módních technologií a nyní je lídrem v oboru virtuálních showroomů na míru. Jejich řešení ORB360 se stal výchozí technologií pro 360° zobrazení obrazu pro luxusní módní značky po celém světě. Společnost využívá svých 40 let zkušeností v oboru v zavádění nových moderních technologií na bázi blockchain a umělé inteligence. Zakladatel Simon P. Lock je bývalým ředitelem Mercedes Benz Fashion Week Australia, členem BoF Global 500 a držitelem titulu Australian Fashion Laureate.
Komentáře