Česká republika: YouTube je populárnější než televize


Televizím už u nás pomalu odzvoňuje. Jejich náhrada? YouTube. A dokonce podle průzkumu společnosti TNS Aisa je u diváků do 35 let už nyní populárnější než televize. A už i u starších diváků má vcelku slušnou popularitu. Lidé tedy tráví sledováním YouTube podobně času jako sledováním televize.
YouTube sleduje 5,6 milionu českých uživatelů, z toho téměř 3/4 minimálně jednou týdně. Za takovéto statistiky se nemusí stydět ani televize. Ale čím to je?
Obrovské množství obsahu
Na YouTube je skutečně všechno. Stačí se podívat do naší kategorie videí, kde vám pravidelně ukazujeme ty nejzajímavější videa, které v drtivě většině případů pochází z YouTube.
Češi nejčastěji sledují jak domácí, tak i zahraniční hudbu, tak třeba talkshow nebo všelijaká krátká videa a produktové recenze.
Domácí hudba
Za poslední rok je u nás nejpopulárnější píseň Cesta od skupiny Kryštof a zpěváka Tomáše Kluse. Videoklip k této písni je zde rok a pár týdnů a za tu dobu získal přes 7 milionu zhlédnutí. A dá se očekávat, že většina zhlédnutí pochází od nás, popřípadě od našich slovenských bratrů.
Zahraniční hudba
Zde již nejsou k dispozici přesná čísla. Každopádně díky zveřejněným žebříčkům z minulého roku víme, že Češi nejvíce poslouchali: PSY – GENTLEMAN, Miley Cyrus – Wrecking Ball nebo například P!ink – Just Give Me A Reason.

Také je třeba zmínit, že narozdíl od tradičních televizí je YouTube dostupný i pro naše mobily a tablety
Talkshow
Pokud mluvíme o typických televizních talkshow, tak na českém YouTube je asi nejpopulárnější Show Jana Krause, která se vysílá jak na TV PRIMA, tak i na Youtube.
A na YouTube se ji rozhodně daří. Největší úspěch zažil díl s Rytmusem, který na YouTube má skoro milion a půl zhlédnutí.
Let’s Play
Znáte Let’s Playe, zkráceně LP? Jedná se v poslední době asi o ten nejpopulárnější trend, kdy hráči nahrávají na YouTube svoje videozáznamy průběhu hraní nějaké hry. Téměř vždy je samotné hraní doplněno vtipným komentářem.
V našich končinách jsou nejpopulárnější LP ze hry Minecraft. Například Minecrafák má několik videí, které mají téměř půl milionu zhlédnutí.
Budoucnost
YouTube je v češtině dostupný již šestým rokem. Za tu dobu se vyšvihl pěkně vysoko – jak můžete vidět na grafu dole, tak YouTube je naší druhou (popř. třetí) nejpopulárnější „televizí“. A je jenom otázkou času, kdy se dostane na první místo…
zdroj: TNS Aisa, flickr.com/photos/lge, flickr.com/photos/karljonsson
Komentáře