Tisková zpráva: Češi jsou ochotni si připlatit za kvalitní obuv už i v létě. Trend se tak přibližuje Německu

Kvalita již není výsadou podzimní a zimní obuvi. Přibývá totiž lidí, kteří si pořizují kvalitní kožené letní boty. Vyplývá to z nejnovějších statistik společnosti Afeli, která je výhradním distributorem dámské obuvi Tamaris v Česku. Podle analýzy zákaznického chování se poptávka po kožené letní obuvi během posledních dvou let zvýšila téměř o pětinu. Češi se tak v nákupním chování postupně přibližují Německu.

Z analýzy chování spotřebitelů v tuzemsku vyplývá, že lidé stále více preferují kvalitní letní obuv a jsou ochotni si za ni připlatit. „Oproti roku 2012 se poptávka po kožené letní obuvi zvýšila o 19 %. Ve srovnání s loňským rokem jsme navíc zaznamenali nárůst o dalších 7 %,“ uvedla výhradní distributorka značky dámských bot Tamaris v České republice Iva Macháčková. „Češi si totiž postupně začínají uvědomovat, že je lepší si připlatit a mít kvalitní kožené baleríny nebo sandále, které vydrží déle a poskytují větší komfort, než měnit a reklamovat své boty každou sezonu,“ dodala Macháčková.

Podle odborníků lze tak v Česku spatřit určitý posun v zákaznickém chování k modelu, který je obvyklý v sousedních zemích, jako je Rakousko a Německo. V Německu je zcela běžné, že si lidé na každou sezonu kupují jeden až dva páry kvalitních bot, které obměňují zhruba za dva až tři roky,“ vysvětlila Iva Macháčková. „Němci totiž v obuvnictví zdůrazňují kvalitu a preciznost. Při výrobě balerín a sandálů většinou používají kvalitní kůži, díky čemuž v současnosti dochází k poklesu prodeje obuvi ze syntetiky. Zatímco před pěti lety tvořila až čtvrtinu z nabídky letní obuvi, letos již pouze 10 %,“ upřesnila Macháčková.

Štítky:

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru