Budoucnost Facebooku: soukromí a minimalismus

Budoucnost Facebooku: soukromí a minimalismus

Další v sérii článků o Facebooku se bude věnovat jeho chystaným změnám. Novinky, které chystá sdělil na tradiční konferenci s označením F8. Novinky se netýkají jen jedné oblasti, ale prostupují celým konceptem Facebooku. A jaké to jsou?

Změny, které na Facebooku zaznamenáme se budou týkat samotné aplikace. Abychom poznali změnu, nebudeme muset dlouze Facebook používat. Změna bude rozpoznatelná na první pohled, protože se týká facebookového designu. Jak už bylo v minulosti Zuckerbergem naznačováno, Facebook bude upřednostňovat komunity. Alespoň z části budete moci zapomenout na feed přehlcený novinkami v oblasti vašich oblíbených produktů a dalších reklam. Sociální síť chce zvrátit negativní stín, který na ní věřejnost vrhá a chce se vrátit k původní myšlence – a sice k prohlubování a propojování informací mezi uživateli.

Ve facebookovém rozhraní se přestanete cítit jako v pracovním Outlooku nebo v analytickém rozhraní. Facebook zjednoduší design a bude na uživatele působit přirozeněji. Facebook opustí od své klid vzbuzující modré barvy, ale upřednostní nevinnou bílou. Facebook vsadí na minimalistický vzhled – zjednoduší přístup k oblíbeným sekcím, jako jsou blízcí přátelé, události nebo skupiny. A právě na skupiny a události se Facebook zaměří více do detailu. Svému uživateli bude sociální síť nabízet více relevantnější nabídky na přidání se do skupiny nebo na události. Specifikace jednotlivých uživatelů tedy bude zdokonalena na základě uložených informací, které o nich sociální síť má. Nicméně rizikem je to, že se uživatel pak může ocitnout v informační bublině s absencí jakýchkoli novinek z širšího okolí.

Změnou projde i Messenger. Tato aplikace bude oficiálně dostupnou i na desktopech, do těch ji suplovaly neoficiální verze. Mobilní verze aplikace bude upravena tak, aby byla rychlejší, stabilnější a nenáročná na prostor uložiště. Chystá se i funkce pro sdílení videí a jejich sledování s ostatními v reálném čase na několika zařízeních.

Zdroj, foto: facebook.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru