Dnes vyšlo 1 článků

Brněnský e-shop prodává Kajínky, bonbóny sladké jako jeho svoboda

Kajínky – tak sladká je moje svoboda… To není vtip, bohužel. Takže až vás vaše dítě poprosí o Kajínka, nejprve napočítejte do deseti, uklidněte se, a teprve pak odpovězte, že ne. Tedy pokud nechcete podporovat už tak poměrně slušně vybudovanou značku bývalého trestance v typickém zeleném tílku, v opačném případě přejeme dobrou chuť.

kajínek

Ovocné bonbóny nesoucí název Kajínky mají s omilostněnou „celebritou“ společné více než jen jméno. Z jedovatě zeleného obalu se na zákazníky usmívá samotný Jiří Kajínek, barevná fotka je doplněna také o jeho podpis. Za celým projektem stojí brněnská firma Premiera Sweet, zaměřená především na výrobu reklamních lízátek a bonbónů. Ve svém dosavadním portfoliu se může pochlubit mimo jiné spoluprací se společnostmi velmi zvučných jmen.

O to nepochopitelnější je krok majitele Radomíra Havlíka, který se nyní uchýlil k podpoře Jiřího Kajínka a na náklady své firmy pro něj nechal vyrobit bonbóny, které mají posloužit jako reklamní předměty při autogramiádách knihy Můj život bez mříží. Sám autor knihy Jiří Kajínek z peněz utržených z prodeje sladkostí prý neuvidí ani korunu. Částka zbylá po zaplacení nákladů na výrobu by měla být předána zatím blíže nespecifikované nadaci. Zájem o bonbóny je prý značný, dokonce se připravuje nová várka, jak sdělil novinářům majitel firmy. Cena za jeden sáček Kajínků je lidových dvacet pět korun.

Otázkou je, zda se tento produkt firmě skutečně vyplatí. Na svých stránkách o sobě Premiera tvrdí, že je „firmou, která si vybudovala za více jak 20 let činnosti profesionální vztahy se stovkami klientů a svými službami si vytváří příznivou pozici v obchodní sféře s reklamním zbožím.“ Jaká však bude reakce věrných zákazníků, až zjistí, že je jejich jméno spojováno s firmou budující značku omilostněnému vrahovi? Jiří Kajínek má v České republice obrovskou fanouškovskou základu, na druhé straně ale stojí velmi početná skupina odpůrců, kterou propagace násilí prostřednictvím adorování bývalého vězně šokuje a vytáčí. Na Facebooku už se proto koncentrují opovrhující vzkazy směřované na adresu firmy Premiera Sweet, pod články o výrobě ovocných dropsů se okamžitě rozvířily vášnivé debaty příznivců Jiřího Kajínka a jejich oponentů.

kajínek 2

Osobu Jiřího Kajínka dlouhodobě provází velký zájem ze strany médií i samotných Čechů. Sám se o to částečně postaral vydáním knihy, velkou zásluhu na zmedializování případu má ale také režisér Petr Jákl ml., který v roce 2010 natočil film inspirovaný právě příběhem tehdy ještě vězněného Kajínka. Kriminální thriller se z českých kin dostal i do televize a vyvolal protichůdné reakce. V současné době vysílá komerční televizní stanice Prima seriál Já, Kajínek. Nezištná výroba reklamních předmětů v Kajínkův prospěch tu ale ještě nebyla. Jakého výrobce zachvátí takhle nakažlivá nemoc příště?

Zdroj text: iDnes, zdroj foto: Facebook, Premiera Sweet

Svůj život momentálně dělí mezi studium médií a andragogiky, drobnější copywriterské projekty a stáže. Po gymnáziu vedly její kroky na univerzitu, do regionální redakce novin a reklamní agentury, kde postupně získala cenné zkušenosti z oblasti žurnalistiky a reklamy, kterých si dodnes velmi váží. Ve volném čase se věnuje koordinaci festivalů po stránce PR. Skutečný odpočinek jí přináší vyčerpávající sport, dobrá kniha nebo kvalitní film.

Komentáře

Nahoru