Bounce rate

Anglicky bounce rate, česky míra okamžitého opuštění webové stránky. Jedná se o odborný termín z oblasti internetové marketingu. Co znamená? Nejlépe bude, když uvedeme příklad. Pokud je míra opuštění stránek 100% (bounce rate = 100%), znamená to, že každý návštěvník se podívá právě na jednu jedinou stránku.

Jinými slovy. V případě, kdy je bounce rate rovno 100%, tak návštěvník otevře stránku, podívá se na ní a opět ji zavře. Jeho počínání může mít dva základní důvody. Buď našel všechny potřebné informace na první stránce a odchází spokojený, nebo (a to je častější případ) má opačný problém. Stránka ho neoslovila, nenašel potřebné informace a odešel na jinou stránku.

Jak už asi tušíte, tak ve většině případů není žádoucí, aby bounce rate odpovídal 100%. A většinou tomu tak je, že bounce rate má nižší hodnotu. Zahraniční zdroje se shodují na obvyklém rozmezí bounce rate. Údaje shrnujeme v jednoduché tabulce.

Obsahový web E-shop
Běžný bounce rate 30 % – 60 % 20 % – 40 %

Vysoký bounce rate je špatný, pokud je cílem vašich webových stránek, aby návštěvník provedl nějakou akci. Například se zaregistroval, provedl nákup / rezervaci, případně pokud by měl získat informace z více sekcí stránek.

V takovém případě je nutné konat činy, aby webové stránky plnily svou funkci tak, jak mají. Prvním krokem by měla být úprava designu, tak aby byl více přehledný a intuitivní pro návštěvníka. V některých případech pomůže celková restrukturalizace webu.

Bounce rate je možné zjistit prostřednictvím google analytics. Pokud se ptáte, jaký je optimální bounce rate pro váš web, neexistuje jednoznačná odpověď.

Na bounce rate je potřeba vždy pohlížet individuálně a v souvislostech. Je důležité tuto metriku posuzovat např. podle média, z něhož uživatel přišel na web (vyhledávače, placená reklama, odkazy, e-mailing), nebo dle jednotlivých stránek webu, nikoliv jako průměr za celý web.

Komentáře

Nahoru