Dnes vyšlo 15 článků

Boj na sociálních sítích: Boty a tašky Converse vs. Vans

Sportovní, casual a barevné tenisky. V této oblasti už dlouhá léta zápasí dvě světoznámé značky: Converse a Vans. Poptávka po obou je vysoká a lidé se často nemohou rozhodnout, které z nich jsou lepší. Pojďme se na to podívat ze stránky sociálních sítí.

Obě značky si vychutnávají svou popularitu už celá desetiletí, obě začínaly v malých továrnách.

Converse, značka s bílou hvězdou, byla založena v roce 1908. Nejdříve se vyráběly spíš pánské boty Converse určené basketbalistům. Klasický model můžete znát pod názvem Chucks, design totiž navrhl basketbalista Chuck Taylor. Od roku 1917 se prodalo 655 milionů párů této obuvi, což z ní dělá úplně nejoblíbenější boty v historii. Dnes Converse vyrábí také jiné předměty se svým logem včetně tašek a triček.

Značka Vans, nejsilnější konkurence Converse, vznikla o několik desítek let později – roku 1966. Zatímco conversky byly primárně určeny basketbalistům, Vans se zaměřuje na skating, surfování, snowboarding, BMX a další sporty populární mezi mladými po celém světě. Firma vykazuje vysokou míru kreativity na poli marketingu. Pravidelně pořádá například Vans Warped Tour, koncert umělců, jako jsou Katy Perry, No Doubt či Blink 182. Na sociálních sítích to přesto není tak jednoznačné.

Converse vede jen na Facebooku

Pokud srovnáme tři známé sociální kanály, na čísla rozhodně vede Converse.

Facebook Instagram Twitter
Converse  36 932 134 fanoušků  4,7 milionu followerů  1,04 milionu sledujících
Vans 16 331 134 fanoušků  5,9 milionu followerů  1,13 milionu sledujících

Pojďme se na to podívat podrobněji.

Instagram: Vans propaguje všechny své výrobky a je akčnější

Na Instagramu vede Vans docela o dost. Obě značky mají sice podobné fotky, ale Vans umí lépe zaujmout. Má k tomu lepší předpoklady – díky tomu, že vyrábí výbavu pro snowboardisty, skejťáky atd., občas přidá video či fotku s nějakým fascinujícím trikem. To mladé lidi baví.

vans-instagram

Tohle mladé lidi baví

Vans také na Instagramu propaguje více svých výrobků, zato Converse se zaměřuje výhradně na boty. Přestože by se na Instagramu mohly objevit třeba překrásné kabelky a tašky Converse, všude jsou jen tenisky.

converse-instagram

Všude jsou tenisky, Converse vůbec nepropaguje své jiné výrobky

Facebook: Converse má jasně navrch

I když se obě značky snaží stejně a obě přidávají na Facebook pravidelné statusy, Converse má jasně navrch. Značce Vans se prostě nedaří nasbírat tolik fanoušků. Zapojení z jejich strany jsou obdobná – statusy mívají několik tisíc lajků u obou značek. Možná je za obrovským rozdílem situace dávno minulých let, Converse byl nejspíš lepší v začátcích.

converse-facebook

Voděodolné Conversky jsou novým hitem, na Facebooku si vysloužily 12 000 lajků

Twitter: Vans spravuje mnoho účtů

Při srovnání Twitteru nastává trošku problém, protože Vans má několik účtů. Zatímco u Converse je pouze jediný správný, Vans jich vlastní několik:

  • Vans_66
  • Vans_europe
  • Vansskate
  • Vanssnow
  • Vansgirls

A jiné… Účet @vans ale chybí, vlastní ho někdo jiný. Je to asi jako kdyby si existoval zvláštní účet pro Converse boty dámské, boty pánské, kolekci Chuck Taylor, kabelky atd. Možná tím v celkovém součtu získáte více fanoušků, ale je to poněkud matoucí. Za tohle má tedy Vans, který se na Twitteru pohybuje o dva roky déle než Converse, palec dolů.

vans-twitter

Vans má mnoho účtů

Na závěr pro vás tedy bohužel máme špatnou zprávu. Ani boj na sociálních sítích jednoznačně neprokázal, zda jsou lepší tenisky Converse nebo Vans. Každému prostě vyhovuje něco jiného.

Zdroje fotografií: Instagram.com/converse, Facebook.com/converse

Komentáře

Nahoru