BMW i Vision Dee mění barvu podle nálady řidiče

BMW na veletrhu Consumer Electronics Show představilo dvojici koncepčních vozů, které ukazují, jak by mohly automobily budoucnosti reagovat na nálady svých majitelů, a to změnou barev.
Oba vozy, které vypadají v podstatě stejně, se nazývají i Vision Dee concept. Dee je zkratka pro Digital Emotional Experience (digitální emocionální zážitek). Jedna verze vozu má doslova barevně se měnící panely karoserie.
BMW loni na veletrhu CES předvedlo „měnící se barvu“ koncepčního vozu, který se však měnil pouze do různých odstínů šedé. Letos se i Vision Dee mění prostřednictvím celé palety barev, přičemž různé části karoserie ukazují různé barvy najednou. Barvu mění dokonce i kola. Druhý koncept i Vision Dee byl vytvořen s cílem ukázat nové nápady pro „uživatelské rozhraní“, tedy způsob, jakým řidiči a cestující komunikují s vozidlem. Dokonce i zvenčí, přední část vozu, oblast kolem světlometů a „mřížka“ – která je u tohoto vozu ve skutečnosti zobrazovacím panelem – může vykazovat různé tvary a odstíny, a vytvářet tak něco jako výrazy obličeje. Podle BMW může vůz zobrazovat různé nálady nebo reakce, například souhlas, štěstí nebo údiv.
Vůz má samozřejmě také head-up displej, ale v konceptu i Vision Dee se displej rozprostírá přes celé čelní sklo. Právě tuto funkci BMW podle svých slov plánuje od roku 2025 zavádět do skutečných sériových vozů. Stejně jako u jiných head-up displejů by promítané obrazy mohly obsahovat navigační pokyny nebo složitější obrazy.
Typ obsahu, od základních informací o jízdě až po kreslené postavičky, který se zobrazuje na čelním skle a okenních displejích, se ovládá pomocí posuvného ovladače na přístrojové desce, který je sám o sobě pouhou projekcí. Namísto fyzického ovládání nebo stálé dotykové obrazovky se „Mixed Reality Slider“, jak jej BMW nazývá, promítá na palubní desku, zatímco senzory na povrchu snímají posun prstu po ovládacím prvku. Pomocí tohoto ovládání si uživatel může vybrat z pěti různých úrovní digitálního obsahu na okenních displejích. Úrovně se pohybují od nejzákladnějších informací o jízdě přes informace v rozšířené realitě týkající se toho, co je venku – až po plně virtuální světy, které zakrývají vše, co je venku. (Předpokládá se, že plně virtuální prostředí je určeno pro použití v době, kdy vůz není řízen).
Model i Vision Dee je sedan, nikoli SUV, jak tomu bylo u loňského konceptu na veletrhu CES, protože sedan zůstává „jádrem značky BMW“.
Zdroj, foto: cnn.com
Komentáře