Bitva o luxusní vůně: Chanel proti Notino v nevídaném sporu o tajemství parfémů!

V oblasti luxusní kosmetiky dochází k neobvyklému sporu mezi dvěma firmami – francouzským výrobcem luxusních parfémů Chanel a tuzemským prodejcem voňavek Notino. Chanel požaduje, aby Notino sdělilo, kde nakoupilo jejich výrobky, které následně přeprodává ve svém e-shopu.
Tato situace je výjimečná, neboť Chanel si velmi pečlivě vybírá partnery, kteří mají povolení prodávat jejich zboží, a na českém trhu tvoří tento „exkluzivní klub“ pouhých sedm firem, zatímco Notino v něm není. I přesto, že Notino není oficiálním členem tohoto exkluzivního klubu, prodává výrobky Chanel ve svém e-shopu, což podle francouzské společnosti snižuje hodnotu jejich značky. Chanel však nechce zastavit prodej, nýbrž požaduje, aby Notino sdělilo, od koho zboží nakoupilo. Tím by mohla francouzská firma zakročit proti přeprodejci, který porušuje domluvené podmínky.
Chanel stanovuje přísné požadavky pro své smluvní partnery, včetně toho, jak mají prezentovat jejich výrobky, aby udrželi „aura luxusu“ spojenou s touto značkou. I když Notino tvrdí, že způsob, jakým si Chanel vybírá své partnery, je diskriminační, soud pravomocně rozhodl ve prospěch Chanelu. Soud nařídil Notinu sdělit Chanelu, od koho nakoupila jejich výrobky, protože se prokázalo, že porušuje práva této společnosti k ochranné známce.
Spor o odtajnění dodavatelů trvá již šest let, a i když Chanel žaluje Notino, nechce zakázat samotný prodej jejich výrobků. Notino, které založil Michal Zámec, jedna z nejbohatších osobností v České republice, argumentuje, že žaloba se nesnaží ani tak zabránit prodeji, ale spíše zjistit informace k postihu přeprodejce. Situace je zajímavá zejména vzhledem k tomu, že Notino sám usiluje o vstup do exkluzivního klubu Chanel.
Zdroj foto: www.pexels.com
Komentáře