Bertone sestrojil vozidlo poháněné plastovým odpadem

Slavná italská značka Bertone plánuje návrat na silnice s hyperautomobilem GB110. Výroba je omezena na pouhých 33 kusů. Jde o první projekt nových majitelů značky Maura a Jean-Francka Ricciových. Vozidlo bude plně poháněné na plastový odpad.
Uspořádání motoru modelu GB110 Bertone nezveřejňuje. Společnost však tvrdí, že dosahuje výkonu 1 100 koní (820 kW) a 811 newtonmetrů. Záhadná pohonná jednotka údajně dosahuje 8 400 otáček za minutu. Společnost Bertone bude do vozu GB110 dodávat palivo vyrobené z plastového odpadu. Společnost Select Fuel přeměňuje polykarbonátové materiály na látku, co může pohánět motor. Automobilka neuvádí, kolik této hořlavé látky dodává ke každému vozu.
Automobilka tvrdí, že GB110 zrychlí na 62 mil za hodinu (100 km/h) za 2,79 sekundy, na 124 mil za hodinu (200 km/h) za 6,79 sekundy a na 186 mil za hodinu (300 km/h) za 14 sekund. Maximální rychlost je údajně 380 km/h.
Pohonné ústrojí tvoří sedmistupňová převodovka, Bertone však neuvádí, zda se jedná o automatickou nebo manuální převodovku. Bertone se přesně nevyjadřuje také ohledně podvozku GB110. V oznámení společnosti se uvádí, že „je založen na komponentech od německého výrobce“. Vůz jezdí na nezávislých dvojitých vahadlech na obou koncích a má čtyřsměrně nastavitelné tlumiče. Bertone uvádí, že vnější design modelu GB110 je inspirován klínovitými vozy značky z 60., 70. a 80. let, jako byl koncept Lancia Stratos HF Zero. Má dvojici nůžkových dveří. V zadní části je dvojice nad sebou umístěných výfuků v lichoběžníkových vývodech.
O interiéru GB110 nejsou k dispozici žádné fotografie, dokonce ani obecné údaje. Na renderu s otevřenými dveřmi je vidět jednoduchá kabina s vyvýšenou ploutví oddělující řidiče a spolujezdce. Oznámení automobilky rovněž neuvádí podrobnosti o výrobě modelu GB110. Není jasné, kde Bertone plánuje tento model vyrábět a kdy začne montáž. Záhadou je také cena hyperautomobilu.
Zdroj, foto: motor1.com
Komentáře