Dnes vyšlo 15 článků

Apple Maps v iOS 18: Nová funkce zvýrazňuje podniky, ale uživatelé si stěžují

Apple Maps v iOS 18: Nová funkce zvýrazňuje podniky, ale uživatelé si stěžují

Apple přidal do iOS 18 novou funkci, která nebyla zmíněna na konferenci WWDC, pravděpodobně kvůli její nepopulárnosti mezi uživateli. V Apple Maps se nyní některé podniky, jako jsou restaurace, obchody nebo služby jako kadeřnictví, zobrazují výrazněji než ostatní.

Apple zvýrazňuje tato místa větším písmem, většími ikonami a často i barevnými nápisy. Některé z těchto míst jsou dokonce označeny jako doporučené. Tato zvýrazněná místa tak vyčnívají oproti ostatním, včetně názvů ulic, které jsou zobrazeny menším šedým a černým písmem.

Zdá se, že Apple našel nový způsob, jak zpeněžit Apple Maps prostřednictvím reklamy. Pokud máte pocit, že váš podnik je v Apple Maps málo vidět, můžete jej sponzorovat a tím zvýraznit. Google Maps nabízí podobnou službu, ale zvýrazněné podniky nejsou tak nápadné. Uživatelé, kteří testují Apple Maps v iOS 18, si zatím většinou stěžují na způsob, jakým jsou sponzorovaná místa zobrazena. Tvrdí, že je obtížné najít to, co hledají, a místo toho vidí jen reklamy.

Zajímavé je, že majitelé zvýrazněných podniků na Redditu tvrdí, že Applu za zvýraznění neplatí žádný poplatek a nebyli kontaktováni ohledně tohoto zvýraznění. To vyvolává otázky ohledně motivace Applu. Někteří uživatelé jsou naopak spokojeni, protože jim tato funkce umožňuje rychleji najít hledané místo.

Zůstává otázkou, zda Apple v budoucnu začne vybírat poplatky za zvýraznění, vrátí zobrazení do původní podoby, nebo bude pokračovat v zobrazování míst, která považuje za zajímavá pro uživatele, aby jim usnadnil orientaci na mapách. V současné době se jedná o kontroverzní funkci, která má své zastánce i odpůrce. Jak se situace vyvine, bude záviset na reakcích uživatelů a obchodních strategiích Applu v budoucnu.

Zdroj foto: www.pexels.com

Komentáře

Nahoru