Tisková zpráva: Aplikace pro nesnědené jídlo teď zachraňuje restauracím byznys. Desítka vývojářů si střihla vlastní hackathon

Bezmála sto padesátnových restaurací využilood konce minulého víkendu možnosti nabízet své jídlo prostřednictvím aplikace Nesnězeno. Ta podnikům před současnou krizí pomáhala zachraňovat nesnědené porce, dnes jim ale dává šanci, jak v byznysu vůbec pokračovat a dál prodávat. Za aplikací stojí brněnské studio Futured, jehož vývojáři si kvůli nutným úpravám uspořádali soukromý hackathon. Další novinku plánují uvést do konce týdne.

Za současnou podobou aplikace Nesnězeno, která v běžném režimu nabízí se slevou neprodané jídlo z restaurací, stojí brněnské vývojářské studio Futured. Vývojáři spolu se zakladateli start-upu se hned po úplném uzavření restaurací rozhodli aplikaci upravit, aby skrze ni bylo možné nabízet všechna jídla, a dát tak podnikům šanci nepřijít o potraviny v hodnotě desítek i stovek tisíc korun.

„Pracovalo se na tom, aby podniky mohly přidávat jídlo v nouzovém režimu, tedy i beze slev, a nemusely platit žádnou provizi. Kapacity jsme výrazně navýšili hned v sobotu dopoledne po vyhlášení uzavření podniků. Kromě core týmu, který čítá tři developery, designéra a testera, se přidalo pět dalších vývojářů a další tester. Ti se zapojili na základě vlastního rozhodnutí pomoci dobré věci, někteří na celý víkend, jiní alespoň na den,“ uvedl Lukáš Strnadel, CEO Futured.

První restaurace měly možnost se do nového režimu aplikace zapojit již v průběhu víkendu. Před aktualizací přes Nesnězeno nabízelo své jídlo 293 podniků napříč Českem. Ve středu večer to bylo již 421. Do čtvrtečního poledne se přidalo bezmála 150 nových restaurací. Nejvíce jich přibylo v Praze (90) a Brně (34), jednotky pak v Olomouci, Plzni a Českých Budějovicích.

„Velký zájem vznikl především proto, že jsme se po dobu karantény zřekli provizí. Cítili jsme zodpovědnost se z naší pozice kromě zachraňování jídla pokusit zachránit i samotné podniky, aby nemusely zavírat nebo nedej bože propouštět či pověsit svou vášeň na hřebík,“řekla Michaela Gregorová z Nesnězena, která spolu s Jakubem Hennim projekt založila.

Od soboty do středečního večera se prostřednictvím aplikace k zákazníkům dostalo více než 1 850 nezlevněných porcí, dalších 1 350 pak restaurace prodaly se slevou. V úterý se přidala například pobočka Sklizena na brněnském Zelném Trhu. Díky aplikaci prodala za den všech 173 porcí balených salátů, sendvičů a jiných lahůdek a na základě toho se od čtvrtka do Nesnězena přidal i zbytek poboček, které jídlo nabízejí

 

 

„Bohužel jsme museli většinu výroby zavřít, v Brně jede asi na patnáct procent, v Praze asi na padesát. Ve většině našich obchodů je zkrácená otvírací doba, asi pět z nich je zavřeno úplně. Ale alespoň poslední vlastní výroba, která šla do obchodů, se mohla přes aplikaci Nesnězeno vyprodat a jídlo se nemuselo vyhazovat, protože to je to, co nás momentálně mrzelo nejvíce. V tomto jsme moc rádi za spolupráci s Nesnězeno, které bylo super rychlé v nastavení naší registrace,“uvedla Lucie Borkovcová, ředitelka divize Vlastní výroba a firemní klientela firmy Sklizeno.

Jídlo přes aplikaci nabízí i další brněnský podnik Bistro Franz. Za tři dny se jim díky aplikaci podařilo prodat porce za 10 tisíc korun. Podobně se do aplikace zapojilo i pražské vegetariánské a veganské bistro Vegg-Go, které sídlí na Smíchově. Od neděle prodalo bezmálapůl tuny skladových jídel.

Přibude rozvoz i nováaplikace pro podniky

Vývojáři ani zakladatelé Nesnězena ovšem s pomocí restauracím ještě neskončili. „Aktuálně pracujeme na tom, abychom do aplikace přidali možnost rozvozu. Je to další logický krok, který podnikům umožní pracovat co nejefektivněji i nadále, zároveň se díky tomu zvýší také komfort pro jejich zákazníky. Z možných řešení je ve hřevarianta, kdy restauracím zprostředkujeme nejen možnost rozvozu po vlastní ose, ale i rozvoz další firmou,“popsal Lukáš Strnadel.

Vývojáři mezitím pracují i na dalších projektech. V příštím týdnu plánuje Futured vydat aplikaci pro podniky, která jim výrazně zjednoduší proces registrace do Nesnězena. Do společného projektu se pak zapojí i Grason, další start-up, na kterém se vývojářské studio z Brna podílí. „Služba běžně zprostředkovává pracovníky pro restaurační zařízení. Aktuálně jednáme o tom, že by se nově zapojila do pomoci s donáškou jídel,“dodala Michaela Gregorová z Nesnězena.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru