Aplikace pozná, který film nebo kniha se vám bude líbit. Studenti VUT s ní vyhráli Cenu podnikavosti studenta

Aplikace pozná, který film nebo kniha se vám bude líbit. Studenti VUT s ní vyhráli Cenu podnikavosti studenta

Vítězem soutěže Cena podnikavosti studenta VUT, kterou letos poprvé udělila brněnská technika, je aplikace Discyo, za kterou stojí čtveřice studentů z Fakulty informačních technologií. Jejich řešení uživateli poradí, jaký film si pustit, co si poslechnout za podcast nebo jakou počítačovou hru si zahrát. Napříč médii tak algoritmus pozná, jaké má uživatel preference a co by se mu mohlo líbit. Soutěž studentských nápadů pořádá Vysoké učení technické v Brně spolu s Jihomoravským inovačním centrem. 

„Discyo poskytuje informace napříč různými médii. Pokud se někomu například líbil film Iron Man, může mu aplikace doporučit např. podcast s jeho hlavním hereckým představitelem,“ naznačil propojení napříč médii student Petr Buchal. Nabídka filmů a seriálů navíc není vázána na jednoho poskytovatele jako Netflix, HBO GO nebo Apple TV+. Uživatel získá doporučení napříč všemi platformami, naopak mu aplikace doporučí, který zdroj nabízí nejvíce obsahu dle jeho preferencí.

„Dosud byla aplikace dostupná jen pro první desítky uživatelů, kteří nám pomáhali s testováním a zpětnou vazbou. V lednu bude Discyo pro veřejnost zdarma ke stažení na Google Play i v App Store. Uživatelé díky němu získají tipy na filmy, seriály nebo zajímavé audio podcasty,“ popsal plánové spuštění Buchal. V budoucnu ale dojde na rozšíření nabídky médií také o knihy, počítačové hry a možnost vybrat obsah vhodný pro více uživatelů. „Pokud se někdo například chystá sledovat film s přítelkyní nebo partou kamarádů, bude možné nastavit jako jeden z parametrů i filmy a seriály vhodné pro více sledujících,“ přiblížil Buchal, který na projektu pracuje už více než rok spolu s dalšími dvěma spolužáky a jedním čerstvým absolventem FIT VUT.

Po stažení uživatel v aplikaci jen zadá, jaký obsah se mu líbil v poslední době, což by mu nemělo zabrat víc než minutu. Studenti navíc plánují propojit Discyo i s Facebookem či hudebním přehrávačem Spotify, kde bude možné stahovat data o dosavadních preferencích uživatele, a ještě lépe tak přizpůsobit nabídku uživateli. Samotná aplikace bude ke stažení zdarma, některé funkce ale budou dostupné jen pod prémiovým účtem, jehož cena by se měla pohybovat do dvou eur. Aplikaci Discyo studenti v příštím roce představí také na virtuálním veletrhu Innovation Leaders Summit, který bude pořádat japonské Tokio.

Discyo2

Svůj podnikatelský nápad studenti doladili díky univerzitnímu programu Pojď podnikat!, kdy pod vedením lektorů z Jihomoravského inovačního centra průběžně získávali zpětnou vazbu na svůj projekt. Přihlášky do dalšího ročníku soutěže je možné podávat až do konce letošního roku, nově nemusí soutěžící absolvovat sérii workshopů, ale mohou rovnou přihlásit svůj nápad. V rámci finále Ceny podnikavosti studenta odborná porota složená ze zástupců VUT a JIC rozdělila mezi studentské nápady 400 tisíc korun, vítězné Discyo tak na další rozjezd svého podnikání získalo částku přes 130 tisíc korun.

Do finále o Cenu podnikavosti studenta postoupily čtyři projekty, které hodnotila odborná porota:

1. místo Discyo – platforma, která doporučuje další obsah na základě dosavadních preferencí. Aplikace pozná, co se uživateli líbí a vygeneruje další návrhy na podobný obsah, ať už v oblasti filmů, hudby, knih či počítačových her.

2. místo iParcely – funkční systém se všemi veřejnými informacemi o realitách na jednom místě, obdoba známého vyhledávače letenek, ovšem se zaměřením na pozemkové parcely. Tento agregátor by měl dále nabídnout i propojení katastru nemovitostí s daným územním pracovištěm, mapami či satelitními snímky.

3. místo Entoway – využití hmyzu jako potraviny – web s informacemi o entomofagii, kde zájemci získají tipy i možnost zakoupení hmyzích výrobků na bázi proteinové směsi z rostlinného a hmyzího proteinu, s vysokým obsahem bílkovin, vitamínů a minerálů.

 

4. místoPJ&3D – obdoba portrétní fotografie, ale v sochařském provedení pomocí moderní technologie 3D tisku a 3D skenování. Klíčové okamžiky života zachycené formou 3D tištěné sochy rozšířené o zážitek ze skenování.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru