Ambiciózní DámeJídlo se stále topí v červených číslech
Zatímco ostatní projekty úspěšného podnikatele Tomáše Čupra (mimo jiné Slevomat nebo Rohlík.cz) sklízejí jeden úspěch za druhým, v případě DámeJídlo.cz zrovna o finančním zázraku hovořit nelze. Třebaže populární roznášková služba platí v Česku za největšího hráče na trhu a její obliba mezi zákazníky neustále stoupá, od svého založení v roce 2012 ještě nevykázala zisk. Tržby sice postupně rostou, nicméně kumulovaný prodělek za pět let existence dosáhl již na 128 milionů korun.
Očekávání vs. realita
Podle výkonného ředitele Jana Matějů (ve své funkci je loňského ledna) za rok 2016 činila celková ztráta 44 milionů korun. Oproti roku předcházejícímu se jedná o určité zlepšení, tehdy totiž podnik prodělal 53 milionů, k vyrovnanému rozpočtu má však stále daleko. „Až dosud jsme byli takové byznysové nemluvně. Teď už jsme prvňáček, který začíná vydělávat reálné peníze,“ uvedl loni Matějů pro Hospodářské noviny. Jeho původní předpoklady, že letos by se podnik mohl poprvé přehoupnout do zisku, se nenaplnily. Důvodem rozsáhlé ztráty jsou především masivní investice do růstu, regionální expanze a nákladech na rozšiřování vozového parku.
Revoluce ve stravování
Když Tomáš Čupr DámeJídlo.cz zakládal, jednalo se v Česku o poměrně nový koncept, známý dosud jen ze západních zemí. Čupr si od počátků kladl velké cíle a netajil se tím, že jeho ambicemi je na projektu především hodně vydělat. Nelze mu však upřít podnikatelský talent. Již v prvním roce svého provozu oslovilo DámeJídlo.cz stovky tisíc zájemců a rozvezla na milion porcí jídel objednaných z restauračních zařízení po celém Česku. Dnes spolupracuje s bezmála tisícovkou restaurací v několika desítkách měst po celé zemi, své pobočky otevřel i na Slovensku a plánuje další expanzi. V roce 2015 koupila DámeJídlo.cz německá společnost DeliveryHero provozující obdobnou službu u našich západních sousedů.
Zdroj: Borovan.cz
Komentáře