Dnes vyšlo 15 článků

Amazon začíná používat humanoidní roboty ve svých skladech

Amazon začíná používat humanoidní roboty ve svých skladech

Americký gigant Amazon se znovu dostává do pozornosti světa technologií, tentokrát ve svých skladech. Společnost právě zahájila testování humanoidních robotů s čtyřmi končetinami, což znamená, že mají jak ruce, tak nohy. Tyto roboty, známé jako „Digit,“ mají schopnost chůze, která připomíná pohyby člověka, a jsou navrženy tak, aby byly schopny provádět různé skladnické úkoly, například přenášet krabice a balíky.

Hlavním cílem Amazonu s těmito humanoidními roboty je uvolnit lidským zaměstnancům jejich ruce od opakujících se a fyzicky náročných úkolů ve skladech. Tím by mohli zaměstnanci věnovat více času a energie jiným úkolům, což by mělo vést ke zvýšení spokojenosti zákazníků.

Nicméně odbory a někteří pozorovatelé mají obavy, že nasazení těchto robotů do provozu by mohlo znamenat postupné nahrazování lidských zaměstnanců stroji. Amazon je již několik let kritizován za své použití robotů ve svých distribučních centrech a za to, jak to může mít dopad na pracovní místa.

Podle Amazonu samotného jsou roboti koncipováni tak, aby spolupracovali s lidmi, ne aby je nahradili. Společnost zdůrazňuje, že lidé jsou pro ně stále nezbytní v procesu distribuce a plnění objednávek, zejména díky svým schopnostem myslet na vyšší úrovni a řešit komplikace.

Firma také upozorňuje na to, že zaměstnanci mají dovednosti na opravu a údržbu robotů, což je další důležitý aspekt, který by ukazoval, že lidská práce zůstává nepostradatelná.

Následkem této nové technologie a nasazení robotů by však mohlo dojít ke snížení potřeby lidských pracovníků v některých částech provozu Amazonu, a to je důvodem obav odborů a některých kritiků. Společnost však tvrdí, že tyto nové technologie mohou vést ke vzniku nových pracovních příležitostí a podpořit jejich růst a expanzi.

Takže zda budou humanoidní roboti Amazonu „spolupracovat“ s lidmi a zvýší spokojenost zákazníků, nebo představují hrozbu pro pracovní místa, zůstává zatím otázkou. Jak bude tato technologie rozvíjena a integrována do provozu společnosti, to bude stále předmětem pozornosti a diskuze.

Zdroj foto: www.pexels.com

Jsem studentka magisterského oboru Politologie. Zajímám se o marketing, zejména copywriting a sociální sítě. Pozornost upírám také na politické a společenské dění doma i v zahraničí a na technologické inovace. Volný čas naplňuji sportem, četbou a vášní pro cestování.

Komentáře

Nahoru