8 tipů jak propagovat svoji aplikaci

8 tipů jak propagovat svoji aplikaci

Představte si, že jste ve fázi, kdy jste dokončili vývoj své vysněné aplikace, vypustili ji na trh a netrpělivě čekáte na miliony jejího stažení, které vás poženou ke slávě. Ale i přes propagaci na Facebooku a nějaké pozitivní recenze se možná nedostanete dále než za 50 stažení denně.

Faktem je, že drtivá většina aplikací v takové fázi opravdu uvízne. Tento svět aplikací se podobá světu Hollywoodu – několik úspěšných hvězd vytvořilo obrovskou naději na úspěch pro tisíce lidí. Skutečná moc však spočívá v rukou několika málo castingových ředitelů.

Je to tvrdá realita, ale neúčinnější způsob, jak dostat svoji aplikaci k masovému stahování, je zařídit, aby vaše aplikace byla vybrána ze stovek tisíc dalších aplikací, které jsou již na trhu (nemluvě o 2000 nových aplikací, které jsou vypuštěny každý den). Šance jsou mizivé, ale pokud se budete snažit, můžete dosáhnout až k 50 000 – 100 000 stažení denně.

Neuvěřitelně nadaní vývojáři obvykle očekávají, že jejich aplikace bude úspěšná díky své kvalitě a jejich vynalézavosti, ale tak to téměř nikdy nefunguje. A co musíte tedy udělat, abyste se svou aplikací prorazili? Dny po startu takové aplikace mohou být těžké a nevděčné, ale inteligentní vývojáři využívají celou řadu technik propagace. Zde jsou ty nejlepší tipy:

1. Výjimečnost, jedinečnost, pozoruhodnost

To se může zdát jako samozřejmost, ale pro týmy vývojářů je nebezpečné snadné spadnout do skupinového myšlení a vytvořit něco, co již existuje nebo je jen o málo lepší než stávající alternativy na trhu. To nejsou aplikace, po kterých lidé touží.

Výrazná a originální aplikace je více zapamatovatelná a zanechá silnější dojem, což vede k dalším článkům a odkazům a nakonec k dalšímu stahování. Zkuste ukázat aplikaci svým kamarádům. Chtějí ji ihned mít? Myslíte, že stráví více než 30 s tím, že si s ní budou hrát? Toho snadněji dosáhnete aplikací s jedinečným designem nebo výraznými funkcemi. Identifikujte kvalitu vaší aplikace.

2. Vyprávějte příběh

Lidé milují, když za produktem stojí dobrý příběh, a aplikace nejsou výjimkou. Je pro ně pak jednoduší se ztratit ve světě vaší aplikace a dokonce si k ní vytvořit citový vztah. Vyvinul jste hru? Jaký příběh na pozadí za tím stojí? Mělo by to být něco zábavného a neobvyklého (jako epické války mezi ptáky a prasátky…).

Avšak i s neherní aplikací budete potřebovat příběh. Příběh, který bude vyprávět o důvodu vzniku aplikace a o inspiraci, která vás přiměla k vývoji. Jako součást svého PR úsilí sdílejte tento příběh všude včetně svých webových stránek a popisu aplikace.

3. Správné načasování

Navrhněte zahájení aplikace tak, abyste vychytali ten nejpříhodnější okamžik. Samozřejmě nesmíte zapomínat sladit úplně všechno, a tak musíte synchronizovat PR, bannery a příspěvky na blogu.

A nezapomínejte, že současná propagace na různých místech zesiluje účinek. Poprvé uvidíte článek o aplikaci, je to pěkné. Podruhé je to smysluplné. Potřetí už to může z aplikace udělat hit. Vaše šance na získání pozornosti na trhu vývojářů se výrazně zlepší.

4. Web

Opět platí, že tento další významný prvek mnoho vývojářů přehlíží. Musíte přece postavit domov pro vaši aplikaci, místo, kde můžete libovolně popsat, proč je tak úžasná, bez omezení délky popisu aplikace na straně obchodů s aplikacemi.

Webové stránky vám také umožní používat staré dobré známe marketingové techniky propagace, jako jsou bannery, SEO a výměnné odkazy. Jsou to prý nejúčinnější kanály pro vytvoření stabilního proudu stahování. Stránky by měly být jednoduché a účinné, aby působily unikátně a dobře navržené. Jednostránkový web s velkým tlačítkem Download je dostačující.

sunrise-web-app

5. Bannery

Najděte si blogy a specializované webové stránky, kde se pravděpodobně bude nacházet vaše potenciální publikum. Zkuste si tam zakoupit prostor pro bannery. I v dnešní době jsou totiž důležitým reklamním prvkem. Grafický prvek zaujme mnoho lidí a když ho navíc sladíte s designem své aplikace, bude to mít styl.

6. PR

Spojte se s profesionálem nebo se do toho pusťte sami. Dejte dohromady tiskovou zprávu se screenshoty vaší aplikace, svůj speciální příběh, URL adresu webu vaší aplikace a odkaz na její stažení. Potom napište email majitelům různých blogů či webů, aby váš text otiskly.

7. Osobní spojení

Stejně jako všude v životě je dobré mít vlivné známé, i v tomto případě se hodí znát editory obchodu s aplikacemi. Tento tip je však věnován především vývojářům, kteří se v oblasti aplikací pohybují delší dobu a mají tak patřičné známosti. (Jinak je to hodně těžký cíl.) Velice se totiž hodí, když je vaše aplikace vybrána editory a patří tak mezi ty nejlepší. Pokud máte to štěstí, že někoho takového znáte, získali jste nesmírně cenný kontakt, takže se nemusíte ničeho bát. Jen nezapomeňte editory vždy informovat o nových verzích, které uvolníte. A buďte otevřeni jejich názorům a myšlenkám ohledně vaší aplikace. Oni se v tom vyznají.

editors-choice-app-store

8. Nabízejte svoji aplikaci zdarma

Aspoň v jejích začátcích. Není přece důvod vytvářet další bariéru k jejímu stažení. Určitě na ní chcete i něco vydělat, ale dejte lidem aspoň pár týdnů, aby si ji mohli nezávazně vyzkoušet a zjistit, že ji potřebují.

Zdroj: thenextweb.com

Komentáře

Nahoru