Tisková zpráva: 75 % nákupů provedou na slevových serverech ženy, vyšší útraty mají ale už muži

Slevové nakupování je v Čechách oblíbené především u žen. Jejich nákupy se na celkovém počtu podílí ze tří čtvrtin. Tato početní převaha se projevuje i v celkových tržbách, kdy ženy nechají na slevových serverech 3x více peněz než muži. Zejména kvůli rozdílnému přístupu k slevovému nakupování a odlišné skladbě poptávky je však v průměru vyšší útrata muže než ženy. Vyplývá to z dat slevového serveru Vykupto.cz.

Ženy čekají na nabídky, muži nakupují cíleně

„České ženy jsou do slevového nakupování rozhodně zapálenější než muži. Nakupují častěji, sledují aktuální nabídky, hodnotí je a diskutují o nich,“ říká Tomáš Bátrla, spoluzakladatel Vykupto.cz, a dodává: „Je to znát nejen na počtu objednávek, ale také např. na našich Facebookových stránkách, kde je poměr fanoušků 70:30 právě ve prospěch žen.“ Jednoznačně nejaktivnější jsou ženy ve věku od 25 do 34 let, které tvoří čtvrtinu všech fanoušků. Ženy tak zjevně rády zůstávají informované a zásobované aktuálními slevovými nabídkami, které jsou pro ně také zdrojem inspirace. Oproti tomu muži přicházejí na slevové servery s jasným cílem a jsou ochotni utratit za odpovídající nabídku i více peněz.

Muži utrácejí čím dál tím více

Přestože v nakupování na slevových serverech vládnou ženy, rok od roku na nich utrácejí vyšší částky i muži. „V loňském roce jsme dokonce poprvé v historii zaznamenali průměrnou útratu vyšší u mužů než u žen. Tento trend potvrzují i čísla od začátku letošního roku,“ uvádí Tomáš Bátrla z Vykupto.cz. Zatímco v roce 2010 byla průměrná roční útrata jedné ženy o 230 korun vyšší než útrata muže, v loňském roce už utratil v průměru jeden muž o 130 korun více než žena. Průměrná částka, kterou utratil na slevovém serveru muž, překročila v loňském roce 2 150 korun.

Ženy nakupují častěji a za menší částky

Z disponibilních dat vyplývá, že ženy nakupují častěji než muži, avšak zboží a služby za nižší částky.  Vyplývá to z rozdílů ve vyhledávaném sortimentu. „Zatímco v hledáčku žen jsou často módní doplňky či vychytávky do domácnosti, muži se zaměřují spíše na dražší nabídky jako např. víkendové pobyty či delší dovolené,“ vysvětluje Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.

Bankovní převod vs. kreditní karta

Znatelné rozdíly jsou mezi muži a ženami také ve způsobu placení za slevové nabídky. Ženy používají mnohem častěji platbu bankovním převodem, zatímco u mužů je poměr mezi oběma způsoby plateb výrazně vyrovnanější. Ženy využívají bankovní převod ve více než 70 % případů, muži pouze v necelých 59 %.

O Vykupto.cz

Vykupto.cz patří mezi průkopníky hromadného nakupování v ČR a je dlouhodobě druhým největším českým slevovým portálem. Za dobu své existence prodalo Vykupto.cz přes jeden milion Vykupónů (slevové kupóny), a zákazníkům tak ušetřilo více než 900 milionů korun. Základní hodnoty, které přispívají k stabilnímu růstu společnosti, jsou kvalita a spolehlivost poskytovaných služeb. Misí Vykupto.cz je především zvyšování kvality života zákazníků a snižování bariér v přístupu k aktivnímu životu, kvalitním produktům a zábavě. S Vykupto.cz mají zákazníci možnost objevovat nové služby, navštěvovat neznámá místa a zkoušet nové zboží. Vlajkovou lodí myšlenek Vykupto.cz je skutečný prožitek. Vykupto…a prožijme to!

Komentáře

Nahoru