70 milionů zákazníků se stalo obětí druhé největší krádeže dat ke kreditním kartám v historii USA

70 milionů zákazníků se stalo obětí druhé největší krádeže dat ke kreditním kartám v historii USA

Počet obětí prosincového útoku v maloobchodním řetězci Target masivně vzrostl. Z původních čtyřiceti milionů bylo okradeno nyní už sedmdesát. Prozatím se tak jedná o druhou největší krádež dat z kreditních karet v historii Spojených Států.

Další poměrně velká krádež PINů k debetním a kreditním kartám byla zaregistrována v předvánočním čase u maloobchodního řetězce Target. Osobně netuším, proč je to maloobchodní řetězec, když bylo kradeno před 70 milionů zákazníků. Po téměř měsíci se toto (snad) přesné číslo dozvěděl širý svět tuto novinku, konkrétně v pátek, vyplývá to ze zprávy společnosti.

Na začátku prosince pouhých 40 milionů, nyní, 70

Nedávno se ještě na internetu objevovalo číslo (pouhých) 40 milionů, tento počet byl pouze odhad. Oproti realitě o téměř polovinu menší. Obchodní řetězec uveřejnil, že pokračují interní vyšetřování, podle kterých mohlo dojít nejen ke krádeži PINů, ale i ke krádeži osobních dat některých zákazníků.

Počet obětí je sice 70 milionů, ale mluvčí obchodního řetězce uvedla, že rozsah útoků není ještě stále známý.

„Myslím, že stále nemají potuchy, jak velké to bylo,” uvedl Reuters David Kennedy, ředitel řídí konzultační firmy pro počítačovou bezpečnost TrustedSec. „Bude to nakonec mnohem více než 70 miliónů a stane se to největší krádeží dat v maloobchodě v celé historii,” dodal.

Druhá největší krádež v historii Spojených Států

Aktuálně (a zatím) se jedná o druhou největší krádež osobních dat k platebním kartám v historii USA. Oproti největší krádeži, které došlo v roce 2007, kdy se hackerům povedlo ukrást 90 milionů dat z kreditních karet. Bylo to u společnosti TJX Cos.

Škodlivý kód ve všech čtečkách karet

Jeden z expertů na počítačovou bezpečnost, Brian Krebs, v prosinci popsal útok zlodějů. Podle jeho slov, zloději nainstalovali škodlivý kód do čteček karet ve všech 1797 samoobsluhách obchodního řetězce Target.

foto: nytimes.com

 

 

Komentáře

Nahoru