7 tipů, jak udělat portfolio designéra

Neopomíjejte, že základem správného portfolia je držet se několika pravidel - jednoduchost, přehlednost, snadná navigace a originalita.
1. Nadpis webu
Nejdůležitější a možná i nejpotřebnější je první dojem. Potencionálního zákazníka musíte na první pohled nějakým způsobem upoutat. K tomu je nejdůležitější chytlavý nadpis. Dalším důležitým bodem je, aby hnedka zákazníkovi bylo jasné, co děláte, čemu se věnujete a zda jste tím nejlepším.
2. Lepší kvalita než kvantita
Buďme upřímní, když se podíváte na jakoukoliv stránku designéra, je tam až moc jeho děl. Snaží se upoutat, co všechno dělal. Řeknu to takhle – ukazuje kvantitu, což je samozřejmě krok nesprávný. Pokud chcete mít vážně web na profesionální úrovni, ukažte potencionálnímu zákazníkovi jen to nejpovedenější. Dále napíšete menší popisky a něco málo o projektu. Celkem výhodou je, pokud získáte vyjádření vašeho klienta. Bude to působit více realisticky.
3. Vaše záliby
Vaše portfolio nemusí působit dojmem, že jste robot, který jen pracuje. Vneste do toho trošku života a elánu. Ukažte lidem, co vás baví, čemu se ve svém volném čase věnujete. Někteří třeba ani netuší, co znamená „web designér“. Popište krátce, jaké jsou vaše schopnosti, s čím jste již pracovali, atp. Také nezapomeňte, čím více kreativní to bude, tím lépe pro vás!
4. Biografie
Také nesmíte zapomenout na svůj příběh. Lidé rádi čtou, jak se někdo stal nečím. Přidejte svou fotku, napište krátký příběh a je to! Není na tom nic složitého a přidá to opět na originalitě vašeho webu. Do příběhu můžete třeba zmínit, čím jste chtěli být jako malí, jaké je vaše oblíbené jídlo, atp. Neměl by to být bodový chronologicky řazený seznam, ale čtivý příběh, který donutí čtenáře přemýšlet.
5. Kontakt
Asi tou nejdůležitější položkou, která by na vašem webu v žádném případě neměla chybět je kontakt. Přece chcete, aby vám lidé posílali nabídky, ale když nikde nenajsou třeba váš mail, tak těžko vám budou něco posílat. To dá rozum. Také nezapomeňte dát najevo, kterou komunikaci preferujete (osobní, telefonní, mailovou…).
6. Aktualizujte
Tím, že si vytvoříte portfolio a dáte do něj své práce to nekončí. Nesmíte zapomenout své stránky/portfolio pravidelně aktualizovat a obohacovat o nové výtvory. Ukažte klientům, že se chcete zdokonalovat a že nestojíte furt na jednom místě.
7. Portfolio neznamená web
Na závěr si řekneme, že k vytvoření takového portfolia nepotřebujete ani haléř. Ano, je to tak. V dnešní době si můžeme vybrat z řady výhodných možností. Někdo je uživatel, který potřebuje vlastní stránku, vlastní doménu či vlastní mailovou schránku. Další možností je třeba Behance, kde si během několika minut vytvoříte profil a nahrajete své výtvory. Nebo je další alternativa, která se nazývá Dribble, což je další forma osobní prezentace.
Zdroj: webhostingreviewboards
Komentáře