5 tipů pro design vašeho loga

Možná se vám zdá, že designovat logo je velice jednoduché. Ale vytvoření loga je mnohem komplexnější záležitostí než jen vložit text do rámečku a přidat barvu, která se vám líbí. Logo firmy je skutečně důležité. Zobrazuje identitu firmy, kterou by si měl zákazník zapamatovat, a to pokud možno v dobrém smyslu. Může mít dopad na vnímání firmy zákazníkem i celkový postoj vůči vašemu produktu. Přinášíme proto 5 základních tipů, které vám pomohou „vyšperkovat“ vaše logo k dokonalosti.

Žijeme ve světě značek. Už i malé dítě dnes při prvním pohledu na logo často pozná, jaké produkty daná společnost prodává. Tvorba loga je velmi komplexní záležitostí. V ideálním případě by mělo být zapamatovatelné a mělo by souviset s předmětem vašeho podnikání. Následujících 5 pravidel vám pomůže dovést vaše firemní logo k dokonalosti:

Buďte jedineční

Logo pomáhá odlišit značku od konkurence, a proto je velmi důležité, aby právě vaše logo bylo od ostatních odlišné. S tímto problémem dnes bojuje mnoho značek. Je sice velmi nepravděpodobné, že logo, které vytvoříte, bude naprosto originální, ale minimálně by to mělo být vaším cílem. Tvůrci by se neměli bát kreativity. Všimněte si, že například logo Mercedesu není autobil, stejně tak jako logo Applu není počítač.

economy-456768_1280

zdroj: pixabay.com

Pochopte značku

Ano, logo je víceméně obrázek. Ale neměli bychom zároveň zapomínat na to, že logo zejména představuje naši značku. Logo musí zasáhnout vaše cílové publikum, a to je třeba mít na paměti už v počátcích jeho návrhů. Co víme o své značce? Jaké cíle má společnost? Kdo jsou cíloví zákazníci? Logo by mělo v ideálním případě vzbuzovat emoce a utkvět potenciálním zákazníkům v paměti.

 

Klíčová je barva

Barva loga je skutečně klíčovou součástí. Jasné a výrazné barvy mohou získat pozornost, ale můžou se zdát být pro některé firmy příliš. Naopak tlumené tóny vyzařují větší klid a propracovanost, ale mohou být velmi snadno přehlédnuty. A jaké vlastnosti mají konkrétní barvy?

  • červená – energická, sexy
  • oranžová – kreativní, přátelská, mladistvá
  • žlutá – optimistická, slunečná
  • modrá – profesionální, klidná, důvěryhodná
  • zelená – organická
  • černá – věrohodná, silná
  • bílá – jednoduchá, čistá, ryzí
  • růžová – zábavná a koketní
  • hnědá – historická, stabilní

Říká vám váš grafik, že na barvě loge nezáleží? Pak vám jednoduše lže. Například výrobce nožů a dýk nemůže mít ve svém logu růžovou, protože jeho produkty jsou určeny zejména pro muže. V současné době jsou velmi populární i barevné přechody, které působí moderně.

arrows-542914_150

zdroj: pixabay.com

Kompozice loga

Logo může být obrazové, typografické (= textové) a nebo kombinované. Předtím, než bude firma jako své logo používat pouze symbol, je nutné mít za sebou rozsáhlou reklamní kampaň. Předtím je vhodné používat ve spojení s logem i název firmy. Mnoho společností dokonce svůj název využili přímo ve svém logu bez jakékoliv přidané symboliky – například Coca Cola nebo IBM. V případě kombinovaného loga by prvky textu a symbolu neměly být příliš vzdáleny od sebe, aby uživatel neměl tendenci tyto dva prvky oddělovat. Grafik vám většinou připraví několik variant loga, což je naprosto v pořádku. V různých případech mohou totiž být odlišné nároky, kdy jednou využijete spíše vertikální podobu, podruhé spíše podobu horizontální.

drink-647063_1280

zdroj: pixabay.com

 

920911

zdroj: IBM

Využijte online prostředků a nástrojů

Na internetu je k dispozici spousta informací pro ty, kteří potřebují inspiraci při návrhu loga. Například 99designs.com nabízí velice pěkná loga za nízkou cenu. Pro ty, kteří si raději své logo vytvoří sami, existují pak například nástroje logomaker.com nebo logaster.com. Logo je možné vytvořit také ve Photoshopu. Podrobný návod na vytvoření průhledného loga v png formátu naleznete například na webové stránce fotoradce.cz.

Ve zkratce je nejdříve nutné vytvořit nový soubor pomocí klásesové zkratky Ctrl+N a zvolit možnost transparentního pozadí. V liště nástrojů vlevo nalezneme možnost pro text, který je možné ihned zapsat do vytvořeného pole. Dále barevně upravíme a ořízneme a zbavíme se tak prázdného prostoru kolem.

Co se týče tvorby loga vlastními silami, nástrojů je k dispozici spousta. Chceme-li si ale hrát s různými tvary a vytvářet zároveň kombinace symbolů a textů, bude potřeba cvik a praxe.

 

zdroj: mashable.com, foto: pixabay.com

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru