Dnes vyšlo 15 článků

5 tipů, kde se vzdělávat v online marketingu

5 tipů, kde se vzdělávat v online marketingu

Žádný učený z nebe nespadl. I ten nejlepší marketingový specialista byl někdy na začátku – bez zkušeností, které posbíral až během své cesty. Důležité je být vytrvalý a mít chuť učit se novým věcem. Vzdělání je ta nejlepší investice, která vám může zajistit i vyšší pozici. Neusněte na vavřínech, dáme vám 5 tipů, kde se vzdělávat v marketingu.

 

1.     Knihy a e-booky

První možnost, která vás asi napadne, když se řekne vzdělání, jsou knihy. Existuje mnoho knih o marketingu, některé vám předají úplný základ, některé do hloubky rozebírají konkrétní oblast. V posledních letech vyšlo velké množství knih i o online marketingu. Pokud bychom měli vypíchnout ty, které by měly být povinnou četbou každého marketingového specialisty, byly by to určitě tyhle:

  • David Ogilvy – Ogilvy o reklamě
  • Dan Ariely – Jak drahé je zdarma?
  • Jan Řezáč – Web ostrý jako břitva
  • Michelle Losekoot & Eliška Vyhnánková – Jak na sítě

Velmi populární jsou ale v poslední době i e-booky. V těch většinou najdete nejnovější informace, oproti klasickým knihám se totiž jednoduše aktualizují.

 

2.     Blogy

Inspiraci můžete čerpat také v blogových článcích. Mnoho marketingových agentur má svůj vlastní blog, kde předávají své zkušenosti a tipy v různých oblastech digitálního marketingu. Blog má tu výhodu, že na něm většinou najdete velice aktuální články, které reagují na novinky v oboru. Spoustu hodnotného obsahu najdete na těchto webech:

 

3.     Kurzy

Na trhu najdete velké množství marketingových kurzů. Úplný základ, který vás naučí strategicky přemýšlet a ovládat PPC reklamu, nabízí Digitální garáž od Google. Podobné kurzy si můžete udělat i od facebooku. Tam se zase dozvíte více z oblasti marketingu na sociálních sítích. Skvělá vzdělávací platforma, kde najdete digitální kurzy z různých oblastní byznysu včetně marketingu, je Seduo. Pokud jste úplný nováček a chcete proniknout do světa online marketingu, pomůže vám Akademie HolkyzMarketingu. Holky dokonce pořádají i pravidelné akce.

 

4.     Sociální sítě

Lidé tráví na sociálních sítích mnoho času, v průměru je to 165 minut denně. Na všech platformách najdete mnoho tvůrců, kteří sdílí tipy a zkušenosti nejen z marketingu. Sledováním těchto profilů můžete být tedy neustále v obraze. Na instagramu se například vyplatí sledovat profil jeho šéfa Adama Mosseriho. Ten totiž informuje o tom, jaké nové funkce a změny instagram chystá či testuje. Na facebooku se vyplatí být součástí skupin, a to například již zmíněné HolkyzMarketingu. LinkedIn je sám o sobě sociální síť, kde se dozvíte mnoho informací z různých oborů. Příspěvky si můžete vyhledávat například pomocí různých hashtagů.

 

  1. Podcasty

Podcast je formát zvukového pořadu, který se v posledních 5 letech těší velké oblibě. Prostřednictvím tohoto kanálu lidé sdílí nejrůznější informace. Výhodou je, že si dáte sluchátka do uší a zajímavý obsah můžete poslouchat úplně kdykoliv. Hodnotně tak využijete například cestu do práce a z práce. Mezi české nejoblíbenější podcasty, které se dotýkají témat marketingu a podnikání, patří:

  • Mladý podnikatel
  • Na vlně podnikání
  • Buduj značku
  • Jak na sítě
  • Insider
  • CzechCrunch podcast

Inspirace je všude kolem vás

Hodnotného a vzdělávacího obsahu je všude plno. Pouze získané informace z vás ale profesionála neudělají. Používejte je v praxi a přeměňte své znalosti na zkušenosti.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru