5 tipů, kde se vzdělávat v online marketingu
Žádný učený z nebe nespadl. I ten nejlepší marketingový specialista byl někdy na začátku – bez zkušeností, které posbíral až během své cesty. Důležité je být vytrvalý a mít chuť učit se novým věcem. Vzdělání je ta nejlepší investice, která vám může zajistit i vyšší pozici. Neusněte na vavřínech, dáme vám 5 tipů, kde se vzdělávat v marketingu.
1. Knihy a e-booky
První možnost, která vás asi napadne, když se řekne vzdělání, jsou knihy. Existuje mnoho knih o marketingu, některé vám předají úplný základ, některé do hloubky rozebírají konkrétní oblast. V posledních letech vyšlo velké množství knih i o online marketingu. Pokud bychom měli vypíchnout ty, které by měly být povinnou četbou každého marketingového specialisty, byly by to určitě tyhle:
- David Ogilvy – Ogilvy o reklamě
- Dan Ariely – Jak drahé je zdarma?
- Jan Řezáč – Web ostrý jako břitva
- Michelle Losekoot & Eliška Vyhnánková – Jak na sítě
Velmi populární jsou ale v poslední době i e-booky. V těch většinou najdete nejnovější informace, oproti klasickým knihám se totiž jednoduše aktualizují.
2. Blogy
Inspiraci můžete čerpat také v blogových článcích. Mnoho marketingových agentur má svůj vlastní blog, kde předávají své zkušenosti a tipy v různých oblastech digitálního marketingu. Blog má tu výhodu, že na něm většinou najdete velice aktuální články, které reagují na novinky v oboru. Spoustu hodnotného obsahu najdete na těchto webech:
- Blog myTimi – pro obsah z oblasti marketingu, obchodu a podnikání.
- Blog Marketing Mineru – pro novinky a zajímavosti ze světa SEO.
- Blog Hubspotu – pro obsah v angličtině z oblasti marketingu.
- Blog Newsfeed – pro novinky z facebooku.
3. Kurzy
Na trhu najdete velké množství marketingových kurzů. Úplný základ, který vás naučí strategicky přemýšlet a ovládat PPC reklamu, nabízí Digitální garáž od Google. Podobné kurzy si můžete udělat i od facebooku. Tam se zase dozvíte více z oblasti marketingu na sociálních sítích. Skvělá vzdělávací platforma, kde najdete digitální kurzy z různých oblastní byznysu včetně marketingu, je Seduo. Pokud jste úplný nováček a chcete proniknout do světa online marketingu, pomůže vám Akademie HolkyzMarketingu. Holky dokonce pořádají i pravidelné akce.
4. Sociální sítě
Lidé tráví na sociálních sítích mnoho času, v průměru je to 165 minut denně. Na všech platformách najdete mnoho tvůrců, kteří sdílí tipy a zkušenosti nejen z marketingu. Sledováním těchto profilů můžete být tedy neustále v obraze. Na instagramu se například vyplatí sledovat profil jeho šéfa Adama Mosseriho. Ten totiž informuje o tom, jaké nové funkce a změny instagram chystá či testuje. Na facebooku se vyplatí být součástí skupin, a to například již zmíněné HolkyzMarketingu. LinkedIn je sám o sobě sociální síť, kde se dozvíte mnoho informací z různých oborů. Příspěvky si můžete vyhledávat například pomocí různých hashtagů.
- Podcasty
Podcast je formát zvukového pořadu, který se v posledních 5 letech těší velké oblibě. Prostřednictvím tohoto kanálu lidé sdílí nejrůznější informace. Výhodou je, že si dáte sluchátka do uší a zajímavý obsah můžete poslouchat úplně kdykoliv. Hodnotně tak využijete například cestu do práce a z práce. Mezi české nejoblíbenější podcasty, které se dotýkají témat marketingu a podnikání, patří:
- Mladý podnikatel
- Na vlně podnikání
- Buduj značku
- Jak na sítě
- Insider
- CzechCrunch podcast
Inspirace je všude kolem vás
Hodnotného a vzdělávacího obsahu je všude plno. Pouze získané informace z vás ale profesionála neudělají. Používejte je v praxi a přeměňte své znalosti na zkušenosti.
Komentáře