30letá žena si i bez peněz otevřela vlastní hotel na Jamajce
Třicetiletá ambiciózní žena jménem Kalisa Martin věřila, že pokud jste vynalézaví a cílevědomí, můžete svůj život změnit, aniž byste k tomu potřebovali spoustu peněz. Ve své práci dala výpověď a přestěhovala se z New Yorku na Jamajku. A právě zde otevřela hotel The Runaway Jamaica, první Bed & Breakfast hotel, který vznikl díky úspěšné kampani na crowdfundingovém portálu Kickstarter.
Vše začalo v březnu 2014, kdy Kalisa se svým přítelem Jeffem utíkali z New Yorku na Jamajku před mrazivým počasím. V té době pracovala ve společnosti Tasting Table, digitální mediální společnosti zaměřující se na jídlo a pití, jako brand director. Dokonce se objevila v televizní show Good Morning America.
Získala titul na Cornellově univerzitě, kde studovala potravinářskou vědu a výživu, a absolvovala školení Francouzského kulinářského institutu na Manhattanu. Její přítel Jeff se věnuje marketingu. A tak se společně rozhodli, že otevřou komunitně orientovaný a luxusní Bed & Breakfast hotel na severním pobřeží Jamajky, přestože o hotelnictví téměř nic nevěděli.
Hotel otevřela i bez peněz
Celý příběh je fascinující zejména tím, že třicetiletá žena dokázala otevřít hotel bez vlastních finančních prostředků. Založila totiž kampaň na crowdfundingové platformě Kickstarter, která pomáhá lidem proměnit nápady v realitu. Vybrala 47 tisíc dolarů (cca 1,1 milionu korun), což bylo o 50 % více, než původně doufala.
V hotelu se podávají lokální jídla z čerstvých surovin. Hosté si vychutnávají i kávu, neboť její přítel pěstuje a zpracovává kávu na své kávové farmě v Blue Mountains. Hotel je jakousi kulturní zkušenosti, neboť jeho design kombinuje současné umění a jamajské umělce.
Kalisa všem ženám, které chtějí začít s podnikáním, doporučuje, aby věnovaly nejen pozornost potřebám zákazníků, ale také potřebám vlastním.
„Pokud se staráte o sebe a cítíte se dobře, bude váš produkt vždy lepší,“ vysvětluje Kalisa Martin, co-founder a executive chef hotelu.
Úspěšná podnikatelka plánuje rozšířit svůj koncept na Kubu. A dále chce založit webovou stránku věnující se kulinářské scéně, přičemž by zveřejňovala rozhovory se šéfkuchaři, reportáže z biofarem a podobně.
Zdroj: Black Business
Komentáře