3 nejčastější výmluvy pojišťoven po autonehodě

3 nejčastější výmluvy pojišťoven po autonehodě

Dopravní nehody jsou bohužel nedílnou součástí každého dne a nikoho z nás taková komplikace nepotěší. Když už se ale nějaká ta dopravní nehoda stane, pravděpodobně očekáváme, po řádně placeném povinném ručení, alespoň vyplacení příslušné částky od pojišťovny, jenže často dochází ze stran pojišťoven k výraznému krácení nebo úplnému zamítnutí pojistného plnění z nejrůznějších důvodů. Které to jsou nejčastěji?

1.    K nehodě nemohlo dojít tak, jak říkáte!

Jendou z nejčastějších výmluv pojišťoven je výmluva typu: Vámi popisovaná situace se po našem prošetření nemohla stát tak, jak nám popisujete.K těmto závěrům pojišťovnu zpravidla vedou pouzezávěry likvidátora, který vůbec nebere v potaz výpovědi případných svědků či policejní zápis nehody. Mnohdy nepomůže ani shodný popis dopravní nehody viníka a poškozeného.

 2.    Nové díly zhodnotily cenu vašeho automobilu!

Další výmluvou může být věta typu: Výměnou starých dílů za nové došlo ke zhodnocení vašeho vozu, tzv. amortizaci.V těchto případech vzniká dle pojišťovny právo na krácení pojistného plnění, protože na vozidle došlo k údajnému obohacení pojištěného, tedy zhodnocení vozidla. Takovéto tvrzení pojišťovny je však zcela chybné a neoprávněné a řidiči by se měli bránit!

3.    Navzájem se znáte, platit nebudeme!

O poznání méně častěji používaným důvodem jeS řidičem druhého automobilu se znáte, nehoda byla naplánovaná.Tahle výmluva je sice méně častá, za to však velmi absurdní, přesto ji čas od času nějaká ta pojišťovna použije. Krátit však pojistné plnění nebo jej zcela zamítnout pouze na základě toho, že se účastníci nehody znají, je však opět zcela irelevantní a pojišťovna na takovéto chování nemá právo. 

Jak se prosti rozhodnutí pojišťovny bránit?

V případě, že nejste s rozhodnutím pojišťovny spokojeni, máte pocit, že ve vašem případě došlo k neoprávněnému krácení nebo zamítnutí pojistného plnění, případně na vás pojišťovna použila jednu z výše zmíněných výmluv, nenechte si to líbit a odvolejte se.

autonehoda

Jestliže s vámi pojišťovna nebude chtít mluvit nebo vás znovu odmítne, odvolejte se znovu nebo předejte případ společnosti Vaše nároky.cz, kde za právníka nic neplatíce, váš případ zdarma posoudí a vývoj svého případu můžete sledovat pohodlně online. Pojišťovny totiž často spoléhají pouze na to, že se vám případ nebude chtít dále řešit a nárokování jednoduše vzdáte.

 

Zajímá se o psychologii, filozofii a online marketing. Studuje na vysoké škole marketingovou komunikaci. Nyní působí jako Trainee Online marketigu ve společnosti Seznam.cz. Ve volném čase spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla. Cíl je cesta, na které zdoláváte překážky, které vás posilují.

Komentáře

Nahoru