Dnes vyšlo 15 článků

2 miliony dolarů za registrační značku vozidla s názvem „CASH“

2 miliony dolarů za registrační značku vozidla s názvem „CASH“

Pokud žijete v Americe a máte zájem o personalizovanou poznávací značku vozidla, nyní máte příležitost. Lukrativní registrační značka s názvem „cash“ je na prodej za 2 miliony dolarů. No není ro skvělá nabídka?

Stačí se zeptat Clauda Arthura Stuarta Hamricka, patentového právníka v důchodu z Bay Area, který si před 50 lety zaregistroval svou marnivou kalifornskou SPZ CASH. „Pokaždé, když jsem vyměňoval auta, snažili se ji ode mě prodejci koupit,“ řekl 83letý Hamrick deníku The Mercury News. „Každý prodejce aut v San Jose chtěl tu značku. Řekl jsem jim, že ji neprodám ani za milion dolarů.“ A měl pravdu: Požadovaná cena je nyní 2 miliony dolarů.

Michael Modecki, „zprostředkovatel značky“, který za prodejem stojí, uvedl, že Kalifornie je jedním z několika států v USA, které umožňují převod poznávací značky z majitele na majitele.

Ve státě, jako je Kalifornie, kde kvete životní styl bohatých a slavných, není podle Modeckiho nic neobvyklého, když někdo utratí 2 miliony dolarů za honosný doplněk, zejména takový, který má za sebou dobrý příběh. Hamrick, majitel desky, byl jedním z prvních právníků v Silicon Valley. Stýkal se s lidmi jako Bill Gates a Steve Jobs, když na přelomu 80. a 90. let došlo k rozmachu počítačového průmyslu. Když si Hamrick v roce 1970 poprvé objednal značku CASH, bylo to pro vůz Buick Riviera. Od té doby byla vždy připevněna na Cadillac. Hamrick se před lety přestěhoval do Severní Karolíny, aby byl blíž svým vnoučatům, ale doufá, že mu jedinečná značka přinese poslední výplatu.

Modecki, který se o automobily a sběratelské značky zajímá od dětství, využívá „poprodejní trh“ s poznávacími značkami od roku 2015, kdy se dozvěděl, že se v Kalifornii změnila pravidla umožňující převody značek z majitele na majitele. V roce 2008 koupil miliardář Saeed Abdul Ghaffar Khouri v aukci v Abú Dhabí ve Spojených arabských emirátech nejdražší poznávací značku na světě – číslo 1 -. Podle Guinnessovy knihy rekordů za ni zaplatil neuvěřitelných 14,2 milionu dolarů.

Ve státech, jako je Texas a Delaware, mohou nadšenci do poznávacích značek dražit v aukcích značky s „vysokou hodnotou“. Delaware drží rekord v nejdražší značce, která kdy byla v USA prodána – číslo 6 za 675 000 dolarů. V Texasu se mezitím v roce 2021 prodal nález „RARE“ za 2 400 dolarů. A „12THMAN“ – přezdívka pro fotbalové fanoušky texaské A&M – se prodala za 115 000 dolarů.

Modecki zjistil, že čísla jsou žádanější než písmena, ale je těžké odhadnout, jakou hodnotu bude mít daná značka. Není to jako v realitách nebo jiných odvětvích se srovnatelným prodejem. „Je to všechno subjektivní. To, co máte vy, může pro někoho jiného znamenat svět, a ten někdo jiný může mít prostředky na zaplacení,“ vysvětlil Modecki. „Takový je v podstatě tento trh: nejde o to, jakou to má cenu, ale jakou to má cenu pro někoho jiného.“

 

Zdroj, foto: fox7austin.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru