Dnes vyšlo 1 článků

14 tipů: Jak vytvořit stránku produktu, který se bude dobře prodávat?

Pokud chcete prodat nějaký produkt, je samozřejmě důležitá jeho kvalita. Avšak pokud prodáváte přes internet, je tu i spousta dalších věcí, které zákazníkovo rozhodnutí ovlivní. Například to, jak vypadá stránka produktu. To byste netušili, jakých triků lze využít k přesvědčení nakupujícího.

Představte si situaci, že se na vašem webu právě objevil zákazník. Trochu se toulal po různých kategoriích a stránkách a nakonec si z toho moře možností vybral a klikl na jeden produkt.

A právě v ten moment přichází ten okamžik pravdy. Měli byste totiž zákazníka ohromit úžasnou stránkou, která ho přiměje si danou věc koupit. Nesmí být ani příliš strohá, ani přeplněná informacemi. Jaká by tedy měla být? Odpověď naleznete v následujících 14 bodech. Ty vám poradí, jak zařídit, aby od vás žádný potenciální zákazník neodešel s prázdnou.

1. Velké a krásné obrázky

Obrázek řekne více než tisíc slov a obzvlášť pokud jde o něco, co si chce dotyčný člověk koupit. Pojďme si to ujasnit. Obrázek je na stránce produktu takovým hlavním filmovým hrdinou. Je to hlavní zpěvák vaší oblíbené skupiny. Měl by být lákavý, v dobré kvalitě a měla by být také možnost si ho přiblížit.

zoom

Větší fotografie produktů pomohly například nizozemskému Hyundai. V jeho případě zvýšily žádosti o zkušební jízdy automobilů dokonce o 62 %.

Malé obrázky mají opačný efekt. Jen se na to sami podívejte. Tento obrázek vysavače by se mohl zapsat do historie jako jeden z často používaných obrázků na produktové stránce. Přitom je to úplně špatně.

bad-image

2. Náhled 360°

Konverze produktů na DueMaternity, které měly 360° náhled, ve srovnání s původní verzí s dvojrozměrnými obrázky, vzrostla o 27 %. I Golfsmith.com přidal 360° náhledy na stránky produktů a konverze se zvýšila od 10 do 40 %.

360-photo

3. Výrazná výzva k akci

Je-li fotografie hlavním zpěvákem vaší oblíbené skupiny, tlačítko výzvy k akci je jejím hlavním kytaristou. Je jedno, zda říká „Přidat do košíku“ nebo „Koupit“, ale hlavně musí být snadno rozpoznatelné a musí zákazníka přimět, aby rychle jednal.

Vyzkoušejte různé varianty, protože když najdete to pravé ořechové, můžete se dočkat růstu tržeb třeba o 6,3 %, jak se to povedlo RIPT Apparel.

CTA

4. Oceněním důvěřujeme

Skromnost si schovejte na jindy, na svém eshopu se rozhodně pochlubte vším, čím můžete. Zákazník potřebuje trochu uklidnění a ujištění, že nakupuje od někoho spolehlivého a důvěryhodného. Každé takové ocenění, logo uvedené na webu, může posílit důvěru vašich zákazníků.

Vezměme si například Express Watches – online prodejce hodinek z Velké Británie. Ten dělal zajímavý test. Nejdříve používal odznak s nápisem „Never Beaten on Price“ a později „Seiko Authorized Dealer Site“. A víte co? S druhou možností prodej narostl téměř o 107 %.

trust-badge

5. Nedostatek nutí k rychlému jednání

Bylo vědecky dokázáno, že si lidé spíše koupí věci, které již brzy nebudou k dostání. Tento princip často využívají letecké společnosti k prodeji svých posledních lístků.

Nedávejte svým zákazníkům zbytečně moc času na promýšlení nákupu. Vytvořte pocit naléhavosti, abyste je donutili jednat okamžitě. Použijte něco jako „Dostupné poslední 3 dny“ nebo „Poslední dvě hodiny dopravy zdarma“ nebo „Poslední 3 kusy na skladu“.

urgency-watch

6. Nadchněte videem

Nezapomeňte, že zákazník se vašeho produktu nemůže dotknout. Video je jedním z nejlepších způsobů, jak ho zobrazit v celé jeho kráse. Pěkně udělané video může přinést opravdu šokující výsledky.

Prodej Zappos díky video ukázce na stránce produktu vzrostl od 6 do 30 %. Podobně Stacks and Stacks zjistili, že pravděpodobnost přidání do košíku je u produktů s videem o 144 % vyšší.

7. Srovnávejte cenu

Pokud nabízíte úžasné slevy, ukažte je v číslech. No a pokud nenabízíte úžasné slevy, taky ukazujte čísla. Vždy dávejte srovnání původní a zlevněné ceny. Nedávejte svému zákazníkovi sebemenší šanci opustit vaše stránky a podívat se na ceny v dalších obchodech.

Navíc není špatné umístit cenu co nejblíže k výzvě k akci. Lepší je, když jsou všechny informace hezky pohromadě. Například Trinity Insight to pochopil a svůj prodej zvýšil tím, že uspořádal všechny relevantní informace blízko sebe.

Price

8. Stav skladem

Pokud máte málo kusů zboží na skladě, rozhodně nečekejte na oznámení této skutečnosti až do té doby, než se zákazník odhodlá k objednávce. Tím docílíte akorát toho, že se na vás zákazník zřejmě definitivně vykašle.

Vaše stránka by měla návštěvníky informovat o tom, zda je produkt k dispozici či nikoliv. Když bude informace „Není skladem“ na očích, mají lidé možnost hledat alternativu. Ale pokud je o tom informujete až tehdy, když budou vyplňovat údaje o své kreditní kartě, je dost jisté, že se přesunou ke konkurenci.

stock-info

9. Recenze zákazníků

Pokud je máte, chlubte se jimi. Podle studie iPerceptions si 61 % nakupujících před rozhodnutím o koupi projde recenze. Také tvrdí, že 63 % uživatelů dává přednost nákupu z eshopu, který má od nakupujících pozitivní hodnocení.

Ale neberte to zase tak vážně. Recenze si přes všechny své přednosti zaslouží místo někde ve spodní části stránky.

review1

10. Popisky produktů pro skutečné lidi

Neomezujte popis produktu jen na chladné fakty a neosobní věty. Samozřejmě musíte sdělit zákazníkovi vše o materiálu, střihu, velikosti, stylu a dalších důležitých detailech. Ale myslete na to, že píšete pro skutečné lidi a ne pro stroje. Dobrý popis produktu je umění, které vyžaduje praxi.

product-descriptions

11. Nechte produkt šířit

Povzbuďte zákazníky, aby stránku vašeho produktu velkoryse sdíleli. Nezapomeňte tedy přidat ikony, které uživatelům umožní sdílet produkt na sociálních sítích. Nikdy nevíte, ke komu se příspěvek na sociální síti dostane.

share

12. Zapněte živý chat

Když přidáte na web odpovědi na časté dotazy, může to vypadat, že jste ho udělali co nejvíce user-friendly to šlo. Ale nezapomínejte na lidskou fantazii. Lidé vás vždycky mohou překvapit nějakým neobvyklým novým dotazem. Člověk prostě nikdy neví. Takže není na škodu investovat do podpory, která by byla neustále online a pomocí živého chatu odpovídala na jakékoliv dotazy.

Nedávná zpráva BoldChat zjistila, že v roce 2009 použilo živý chat 50,4 % online nakupujících. Nyní je to už 65 %.

ecommerce-livechat

13. Poštovné zdarma a vrácení zboží

Zákazníci nechtějí platit za přepravu. Ale pokud je platba dopravy nutná, buďte aspoň natolik féroví, že jej uvedete samostatně a neskryjete jej do celkové ceny.

Jedna studie ukazuje, že 43 % amerických online nakupujících opouští eshop právě proto, že má vysoké poplatky za dopravu. A stejně jako po nízkém poštovném zákazníci touží po možnosti vrácení zboží.

freeshipping1

14. Doba načítání

Nedávná studie QuBit zjistila, že načítání průměrné domovské stránky trvá 3,5 sekundy. Načítání produktů je asi dvakrát tak dlouhé.

Inspirovali jste se vkládáním videí a velkých obrázků a zavedením funkce živého chatu. Skvělé, ale příliš mnoho takových vylepšení může způsobit, že se bude stránka dlouho načítat a uživatelé ji spíše opustí.

page-load

Takže co? Víte, co máte zlepšovat?

Zdroj: Visualwebsiteoptimizer

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru