10 nejsexističtějších reklam v České republice

V současné době rozhodně není problém najít na internetu sexistickou či sexuální reklamu, přičemž sexualita s nabízeným produktem vůbec nesouvisí. Společnosti se totiž domnívají, že pikantní obsah zaujme širokou veřejnost. Nicméně člověk se většinou zaměří na zajímavou fotku a samotný text ignoruje. A tímto se zabývá právě česká soutěž Sexistické prasátečko, kterou organizuje sdružení Nesehnutí.

Sexistické prasátečko každoročně představuje nejvíce zarážející reklamy v českém marketingovém světě. Prostřednictvím webové stránky www.prasatecko.cz mohli lidé hlasovat za nejsexističtější reklamy. A konečný žebříček reklam, které se raději neměly dostat na veřejnost, sestavila porota.

Sdružení Nesehnutí podotýká, že nejčastějším problémem takových reklam jsou sexuální prvky, jež s promovaným produktem vůbec nesouvisí, dále také dvojsmyslné slogany, sexistické slovní hříčky anebo propagace násilí jako vzrušujícího prvku.

#1 Reklama na noční klub

„Reklama zneužívá pornografického obrazu k propagaci akce v hudebním klubu. Sexualitu navíc zobrazuje zvláště dehonestujícím způsobem. Propagace akce pomocí fotografie ženy se spermatem na obličeji je ponižující sama o sobě a nemá žádnou souvislost s nabízeným produktem (kromě dvojsmyslného sloganu),“ uvedlo sdružení k této reklamě.

#2 Reklama na nože

„Zobrazení staví ženské tělo na stejnou úroveň s kusem masa, což je ponižující, nerespektuje ženu jako lidskou bytost a evokuje násilí na ženách jako legitimní a normální,“ vyjádřila se odborná porotkyně Jana Kvasnicová.

#3 Reklama na festival

#4 Výčepní zařízení vám půjčí i tací zaměstnanci

#5 Politická kampaň

#6 Reklama v pisoáru

#7 Islám v ČR nechceme

#8 Reklama českého rádia

#9 Reklama na piercing studio

#10 Tento obrázek přišel vtipný českým politikům

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru