10 nejsexističtějších reklam v České republice
V současné době rozhodně není problém najít na internetu sexistickou či sexuální reklamu, přičemž sexualita s nabízeným produktem vůbec nesouvisí. Společnosti se totiž domnívají, že pikantní obsah zaujme širokou veřejnost. Nicméně člověk se většinou zaměří na zajímavou fotku a samotný text ignoruje. A tímto se zabývá právě česká soutěž Sexistické prasátečko, kterou organizuje sdružení Nesehnutí.
Sexistické prasátečko každoročně představuje nejvíce zarážející reklamy v českém marketingovém světě. Prostřednictvím webové stránky www.prasatecko.cz mohli lidé hlasovat za nejsexističtější reklamy. A konečný žebříček reklam, které se raději neměly dostat na veřejnost, sestavila porota.
Sdružení Nesehnutí podotýká, že nejčastějším problémem takových reklam jsou sexuální prvky, jež s promovaným produktem vůbec nesouvisí, dále také dvojsmyslné slogany, sexistické slovní hříčky anebo propagace násilí jako vzrušujícího prvku.
#1 Reklama na noční klub
„Reklama zneužívá pornografického obrazu k propagaci akce v hudebním klubu. Sexualitu navíc zobrazuje zvláště dehonestujícím způsobem. Propagace akce pomocí fotografie ženy se spermatem na obličeji je ponižující sama o sobě a nemá žádnou souvislost s nabízeným produktem (kromě dvojsmyslného sloganu),“ uvedlo sdružení k této reklamě.
#2 Reklama na nože
„Zobrazení staví ženské tělo na stejnou úroveň s kusem masa, což je ponižující, nerespektuje ženu jako lidskou bytost a evokuje násilí na ženách jako legitimní a normální,“ vyjádřila se odborná porotkyně Jana Kvasnicová.
Komentáře